Saturday, July 21, 2012

All Time Fave

Aku nak kata obsess kat seseorang penyanyi tu idak le. Tapi minat – minat gitu je la. Unless lagu-lagu dia abis semuanya sedap, memang akan jadi artis fave aku la..


Tapi sejak dulu sampai sekarang, minat aku memang tak berbelah bahagi kat ahkak Ziana Zain kita tu. Boleh tahan hardcore jugak la. Sampai kan parents aku kalo time dulu-dulu tahu je la aku memang minat gila kat Ziana Zain. Ingat lagi, time bulan puasa, kan kalo dalam majalah URTV akan ada satu slot untuk Resepi Aidilfitri  Artis. So kebetulan Ziana Zain pun ada la keluar sekali kat slot tu. Dia bagi resepi Cornflakes Bermadu. Aku potong keratan resepi dia tu, and sudahnya sampai skang, 1 of my fave cookies during Hari Raya is Cornflakes Bermadu. Aku paling rajin nak buat cookies ni je time raya. Pasal sangat la mudah. Lagi pulak, dek kerana Ziana Zain yang bagi resepi (ecehwahhhh!),tu yang aku rajin nak buat.=p

Rasanya dah lari topic aku nih. Hahahhaa….ok la…ada satu compilation album by Ziana Zain yang aku beli a few years back. Tahun 2007 kalo tak silap. Ada 2 CD lagu dalam album tu. Dan memang tak penah jemu aku dengar setiap kali bawak kereta. Dalam tu semua lagu-lagu popular dia start dari Madah Berhelah sampailah ke latest album tahun 2006. Bagi aku, album ni bring back memories jugak lah. Aku start minat Ziana Zain dari darjah 5 tahun 1995. Aku membesar dengan lagu-lagu dia. Quite a memories jugak la. Beli majalah yang ada artikel pasal dia,potong-potong kan artikel tu dan tampal dalam scrap book. Tapi sayangnye, mana tah hilangnye scrap book aku tuh. Hmmmm,….

2nd album yang aku memang suka dan tak jemu nak dengar is album by Letto. Tajuk album tu Letto jugak rasa nya. An Indonesian band. Aku jatuh cinta ngan lagu Sebelum Cahaya,tu yang melarat sampai pi beli CD Letto. 1st time dengar  lagu Sebelum Cahaya kat radio Hot FM. Jatuh cinta ngan lagu tuh dan petang pas keje pada hari yang sama, trus g beli CD nya. Sangat pantas aku buat keputusan time tuh. Mujur la lagu-lagu dalam tu semuanya sedap. Memang serius sedap! Every single track is the best. Boleh di katakan aku dah naik hafal jugak la lagu-lagu dalam tu.

3rd album yang aku suka is Millenium album by Backstreet Boys. Quite a long time ago jugak album nih. Time aku form 3 tahun 1999. Tapi dulu-dulu aku pinjam kaset(ye..time ni kaset sangat popular) Azwar. Dia yang beli tapi aku pulak yang duk pinjam dengar sampai tak hingat dunia. Lama gak aku pinjam..haha….sesambil study untuk PMR, sesambil sumbat earphone dalam telinga dan dengar album nih. Sampai tah berapa kali pusing. Aku suke setiap lagu dalam album ni. Then, last 3 years kalo tak silap aku, aku tetiba teringat kat album ni. Tapi cari-cari kat kedai kaset kot-kot ada jual lagi, memang tak de lagi dah. So aku mintak tolong Syarina download kan dari internet. Mujur dia ada jumpe. And aku pun simpan la the mp3 collection dalam my pendrive. Sayang weh kalo hilang. All time fave nih.

Aku akan dengar each of these 3 kalo macam dah bosan gila nak dengar radio. Kadang-kadang bosan gak ngan radio nih. Sikit-sikit iklan. Sikit – sikit iklan. Tu yang aku beralih angin, dengar lak CD atau pun  MP3.

Nak simpan 3 CD ni sampai bebila. Nanti dah tua-tua, anak cucu aku tahu la ape kegemaran nenek nya dulu-dulu.

millenium album by backstreet boys

ahkak ziana zain


letto









=)

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...