Monday, July 9, 2012

Wedding, Ice Age 4 and Motorway


Title kat atas tu macam sum up kan ape yang berlaku pada weekends yang baru berlalu.  Rase nya korang mesti familiar dengan Ice Age tu je kan. Yang lagi dua tu macam x Nampak kaitan nya. Takkan tajuk movie “Wedding”.=p

It’s started with the wedding. My bestfriend wedding. Suffian nama nya. Kenal Pian dah lama. Waktu aku mula-mula masuk alam pekerjaan. Dulu kitorang 1 tempat kerja. Kat Globe Engineering kat Jalan Klang Lama. Aku ngan Pian macam 1 geng la. Ngan Kak Ema, Abg Fizi, Kak Wati, Boy n Ummi. Ni a few names yang memang rapat ngan aku. Sempat la kitorang buat trip ke Genting time ni. Memang rapat sesangat la. Kalo outing pun, Pian memang selalu join. Aku kengkadang kalo x de member nak ajak jalan pi mana-mana, senang ajak Pian je. X pun Boy. Masing-masing suke la nak menemankan aku.
 
Setahun aku keje kat Globe. My 1st working experience. Agak bertahan lama jugak la kat situ. Eventhough aku keje position yang totally different with what I’ve learned during my degree years tapi still I’ve learned a lot there. Then after dah resigned ngan Globe, aku still x lost contact ngan diorang semua esp Pian. Boleh di katakan dia memang kawan baik aku la. Ada a few occasions esp wedding event yang aku x tau nak ajak sape temankan aku, he’s there to accompany me. Kalo datang tetibe time aku nak tengok wayang n macam malas nak g sensorang, dia rajin je nak layan aku.
Then..tup..tup…tau-tau je dia dah nak kawin. I’m happy for him. And di sebabkan dia pun rajin nak melayan karenah aku dulu-dulu, aku sampai ponteng keje semata nak g wedding Pian. Dah tu, rajin nau wat wedding hari Sabtu. Aku ni dah sah-sah hari Sabtu hari bekerja aku. So nak tak nak kene la ponteng keje.=p

Tetibe aku macam rindu pulak kat zaman keje kat Globe. I thought attending wedding Pian, akan bumped into Globe’s staff..tapi x tau la samada aku sampai awal ke sampai x jumpe bebudak ni. But anyway..congrats to Pian! Selamat Pengantin Baru!=D

Aku attend wedding Pian sekali ngan Zaid n Barrock n anak sedara aku,si Nadia. So after makan-makan kat wedding event which is sedap gila kot lauk-lauk nye,( Zaid sampai 2 kali tambah!), we decided nak g tengok wayang. Tempat pilihan adalah Paradigm Mall kat Kelana Jaya. Mall baru bukak. So sambil-sambil tengok mall baru, sambil-sambil tengok wayang. Ingatkan nak tengok Spiderman, tapi zaid dah tengok movie tu. So kitorang pun tengok Ice Age 4. Ye..movie kartun. Kan aku dah cakap, unless aku pergi with someone else, aku memang x akan tengok wayang cerita kartun. Tapi tu la, walaupun cerita kartun dan aku memang x follow dan x penah tengok langsung pun movie ni dari yang nombor 1 punye, tapi as usual…kalo dah movie ko tengok kat wayang,feel dia lain..memang akan jadi best movie tuh.

And memang best pun!terbahak-bahak aku ketawa. Hilang ayu jap. Dah la g sana pakai baju kurung. Sekali ketawa main lepas. Movie hall gelap kot. X Nampak sape yang ketawa besarnya tuh!.=P

Cute-cute je haiwan-haiwan dalam Ice Age tu. Aku suke watak singa dalam cerita tu. Lupa dah ape nama nye. Aku suke pasal suara nye very the romantic! I like!hehehe…

Aku bagi 4 bintang untuk movie nih pasal tahap komedi nye sangat-sangat menggeletek hati aku!

So habis pasal Ice Age 4. Seterusnye pasal ‘Motorway”. Ape tuh Motorway? Ni Chinese Movie. Tapi yang ni aku tengok  ngan Bib. Dia kan suke hal-hal kereta apa bagai. And Motorway ni cerita pasal kereta. Kan aku dah cakap, mana-mana movie yang ko tengok kat movie hall..feel dia lain. Walaupun aku ni ha, x de la suke sangat pun cerita pasal kereta, tapi di sebabkan tengok kat wayang,cerita nya jadi very the marvellous.

Motorway mengisahkan pasal anggota polis traffic yang nak tangkap penjenayah. Tapi penjenayah ni very the handal dalam bawak kereta. So everytime dia dapat lepaskan diri di sebabkan kehandalan dia tu. Mau tak nye, ko bayang kan la. Selalu kalo bawak keta, agak-agak boleh x lepas lalu kat tempat macam ni?

                                                 
Corner yang bersegi ni..kalo luas tempatnyer memang la boleh lalu dek kereta. Tapi kalo kecik, macam mana korang nak turn kan kete lalu kat situ. Kereta kan panjang. Macam mana la pulak nak turn. Tapi dalam movie nih, orang jahat tu boleh je lalu kat situ. And ni la dia highlight dalam movie nih. Dia selalu dapat escape pasal dia akan cari mana-mana lorong kecik yang ada corner macam kat atas tu dan lepas lari pasal dia tau, polis tak kan dapat nak buat macam dia.

Then, ada sorang polis yang sangat berhati waja nak kalahkan jugak orang jahat ni. Plus dia sangat sakit hati pasal partner keje dia mati di sebabkan orang jahat nih. Dalam misi nak balas dendam, dia pun belajar cara-cara macam mana nak lalu kat corner bersegi tuh.

Macam mana cara nye korang boleh tengok movie nih. Aku nak terangkan x berapa nak reti. Tapi memang boleh nak lepaskan kereta lalu kat corner bersegi tuh.  Overall memang menarik movie nih. Pasalnye ada pelajaran baru yang boleh korang dapat dari movie nih. Terutama abang-abang polis tuh. Dapat tingkatkan motivasi  supaya keje ngan lebih tekun dan komited lagi nak tangkap orang jahat.

Aku kalo g tengok wayang ngan orang lain, baru la terbukak hati nak tengok movie-movie yang di luar genre kegemaran. Kalo x, jangan harap la..memang movie yang ikut selera aku je.

I love well-spent weekend!

Tetibe kan ending.

Mudah je.

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...