Wednesday, July 4, 2012

Bandung Trip 2012 – Third and Fourth Day





Untuk hari ketiga dan keempat aku sekalikan dalam satu entri pasal not much yang kitorang buat on these two days. Untuk hari ketiga, kitorang repeat semula ke Pasar Baru. Beli apa yang x terbeli on the 1st visit there. Tapi kali ni try naik angkutan. Lagi murah dari naik teksi. Tambang angkutan Cuma 2000 rupiah je seorang. Tak ke dah saving kat situ.


















Memang puas hati dapat g balik ke Pasar Baru. Siap lunch dekat food court yang sama. Cume menu hari tu makan ikan garumi (kalo kat Malaysia ikan tilapia) bakar dan goreng. Seperti biasa, aku akan cakap best je. Pasal kene ngan tekak aku kan.
Third day memang spent the whole day dalam Pasar Baru je. Sampai Pasar baru dalam pukul 10 pagi dan keluar dari Pasar Baru dalam pukul 4 petang. Siap-siap beli kerepek tempe dan pisang salai goreng. Mesti beli. Pisang salai goreng adalah sangat best. Ole-ole Bandung untuk family kat Malaysia.

Untuk hari terakhir, since flite kitorang pukul 8 malam, sementara nak tunggu check in flite, amik teksi dan pi Kartika Sari untuk borong brownies. It is a must to buy Kartika Sari’s brownies. Memang best. Aku sampai rasa nyesal x beli banyak-banyak. Orang memang ramai dalam kedai tuh. Tak putus-putus. Sesuai la ngan kesedapan brownies nye. Harga boleh tahan. Ikut flavour. Macam yang aku beli harga dalam 42K rupiah satu.    

Selesai lah sesi menghabiskan duit kat Bandung. Agak-agak dalam pukul 4 petang, kitorang pun gerak ke airport. Memang awal tapi just to be safe kan. Barang banyak n nak kene uruskan barang-barang lagi. So x pe la g airport awal.

In a conclusions, memang best g Bandung. Aku n Ti siap nak repeat trip nih! Memang recommended to visit Kota Bandung. Ke pasal tempat shopping nye memuaskan hati aku maka nye very the extra points dapat.=)

Sayonara Kota Bandung aka Paris Van Jawa.

We’ll visit you soon.

=)

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...