Thursday, July 12, 2012

Dunia Tanpa Sempadan


Tiba-tiba aku teringat zaman dulu-dulu time study..takde la dulu sangat pun ..sekitar tahun 2003 dan ke atas. Tapi still dah lama kan,almost 9 years. Lama dah aku tinggalkan zaman belajar. Kalau dulu-dulu memang cara komunikasi yang paling famous adalah thru SMS atau nama panjang nya Short Messaging System. Time aku dulu, service provider yang paling budak-budak ramai pakai adalah Maxis. Pasal boleh di katakan murah dan meluas liputannya.

At first, aku guna nombor Celcom waktu kat matriks. Tapi bapak ke pening nya nak guna. Bukan pening ape, kan Celcom ada 2 kad nak kene beli time tu. Airtime ngan ape tah satu lagi. Boleh tahan banyak duit gak nak keluar. Kebetulan time tuh, Maxis agak meledak-ledak jugak fenomena nya, kawan-kawan aku ramai guna Maxis. Tapi nombor Celcom aku selalu macam orang malas nak forward SMS pasal mahal cajnya. Hahahaha. So aku pun macam malas nak jadi keretapi tertinggal, pun tukar jugak ke Maxis. Sakan aku guna SMS time nih. Tambah-tambah pulak bile Maxis perkenalkan Activ5 . Peh! 1 sen per SMS. Mau x gile aku ber-SMS ngan Moneng. Walaupun x de pakwe time ni, tapi tangan x renggang ngan tepon. Setiap masa pegang. Padahal SMS ngan Moneng je pun. Seingat aku, antara senarai top 5 untuk Activ5 aku : Moneng, Wawa, Zaida n sape tah lagi 2. Struggle kan nak pilih nombor bertuah.

Then lama-lama dah makin hilang kuasa SMS. Sekarang ni orang lebih suke gune Whatsapps, Line, GoogleTalk. Semua nya yang boleh download masuk smartphone korang tu. Bos aku pun gune Whatsapp. Sebab tu aku agak malas nak letak status bagai-bagai kat status Whatsapp tu. Hehhe. Kantoi le ngan bos. Segan I.

Line apps ni pun ok jugak. Animation dia lebih happening dari Whatsapp. Tapi x ramai yang gune. Sebab tu aku more to Whatapps kalo nak communicate. Kan best kalo  mereka yang gune Line boleh jugak hantar ke mereka yang guna Whatapps atau sebaliknye. Means x kisah ko gune apps ape pun, tapi still boleh saling hantar-menghantar.

Amboiiii ko, dah mudah nak di permudahkan lagi! Hahaha. Ala..tengok la nanti, mesti ada punye. Ke dah ada? Tapi aku keretapi lambat x tau.

Kalau dah atau akan ada nanti,let me know ye!

=)

P/s :
Tetibe aku nak senaraikan nombor-nombor yang pernah aku guna dari dulu :
0192489855 
0122459499
0192157500
012255…. – ni nombor sekarang. Tu yang malas nak sambungkan tuh.=p

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...