Tuesday, July 10, 2012

Versus


Aku sekarang ni boleh di katakan agak obsess jugak ngan novel-novel by Hlovate. Serious wehhh… novel-novel beliau sangat kena ngan jiwa aku. Aku tak tau gender Hlovate ni pasal nama pena dia macam very the general. tapi x kisah la lelaki ke perempuan, but seriously memang fall in love banyak-banyak kali ngan novel-novel beliau. Akan jadi addicted. Yang terbaru aku baca is Versus.

Watak utama dalam Versus ialah Minn Edina n Ashraff Omar(AO). Latar belakang novel ni masa zaman skate board tengah popular dulu-dulu. Aku suspect Hlovate ni umur baya-baya aku je nih. Generasi tahun akhir ‘80an dan awal ‘90an. Aku agak la.

Minn Edina and AO both skaters. Cume Minn Edina lebih dulu pro tapi dia retired awal. Minn Edina x perasan ke AO time dia maseh  involved dalam skating, tapi AO idolised si Minn Edina. Minn Edina retired dari skating scene pasal dengar nasehat grandparents dia. So after retired dia mendekatkan diri kepada agama. Tukar cara pemakaian. Memang totally 360 degree berubah la.

Sebab tu mula-mula AO x cam langsung Minn Edina tu sape waktu di perkenalkan sebagai tutor dia kat kolej. Masing-masing memang anti gila sesame sendiri. AO rasa mcm dunia nak kiamat dah pasal terpaksa bertutorkan Minn Edina yang berpakaian ala-ala ustazah. Minn Edina pulak dlm keterpaksaan  terpaksa amik peranan jadi tutor AO atas arahan lecturer nye.

Standard la kan, a few times bertegang urat apa bagai, kan orang dah kata..membenci biar seadanya,nanti lelame mesti akan terjatuh chenta punya. That’s what happen to them n the rest is history. Banyak lagi jalan ceritanya. Tapi I think no good nak reveal banyak sangat kan. Give credit la to the novelist. Kita support beli novel Hlovate.

What I like the most about this novel is, apart from a love story (tapi not so heavy sangat the sweetness..gitu-gitu je tapi aku suke yg macam ni.very the realistic), Hlovate tetap selitkan dengan unsur-unsur dakwah yang di sampaikan secara santai. Menusuk jiwa jugak penyampaian nya. So sekarang ni, dah x de alasan nak cakap x de masa nak baca buku-buku agama. Hlovate buat 2-in-1 terus. Sesambil baca novel cinta, sesambil dapat ilmu agama. Very the 100000 like!

Last book yang aku tengah tunggu nak beli adalah Rooftop Rant. Baca sipnopsis macam best. Tunggu masa je nak menambah koleksi. Soon.very soon.

Nanti dah habis baca Rooftop Rant, aku bagi review ek.

=)

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...