Saturday, October 6, 2012

Review Novel "Metro Girl"

Ha..kan aku sibuk cakap last 2 days yang aku nak sangat habiskan baca buku Metro Girl,akhirnya berjaya jugak aku habiskan petang lepas balik kerja .Semangat tu..siap stay up lagi semata nak habiskan jugak.

Entry pasal aku meroyan nak habiskan baca ada kat sini.

So aku dah cakap nak reviewkan buku ni bila dah habis baca. Dan ni lah entry yg akan review novel tersebut.

Hanya 1 je yg aku boleh overall kan untuk novel ni : TOTALLY AWESOME!

Kenapa aku cakap 'awesome'? Pasalnya tak pernah lagi aku jumpe novel yg berkonsepkan penyiasatan tapi adalah dalam bentuk humor. Bukan la kata kelakar sangat, tapi di sampaikan dalam bentuk yg sangat santai. 

Watak Sam Hooker n Alex "Barney" Barnaby adalah sangat-sangat best. Sam Hooker seorang lelaki yg ala-ala nakal gitu. Suka mengusik Barney. Macam nak ngorat la. So sangat sweet di situ.=)

Jalan ceritanya bermula bila adik Barney,"Wild" Bill tetiba hilang. Dia call kakaknya just cakap dia ada masalah sikit dan won't be around for a couple of days. Tapi Barney rasa tak sedap hati. So dia pun turun ke bandar adik nya tinggal dan bermulalah episod penyiasatan di situ. 

Di sinilah kebetulannya Barney berjumpa dengan Hooker,seorang bekas pemandu NASCAR. Since berjumpa berdua tu la, bermulanya adegan-adegan yang kelakar yg buat aku ketawa sorang-sorang bila baca.

Jalan cerita mudah di fahami dan sangat santai. 

So sesape yg teringin nak baca buku ni, boleh la dapatkan kat kedai-kedai berhampiran. Aku beli buku ni kat RASTA TTDI. Kan kat situ ada flea market malam-malam. Buku 2nd hand je pun. RM5.

Suka sangat..walaupun harga buku beli murah tapi ceritanya sangat AWESOME!

Very the like 1000x!

=)

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...