Thursday, September 13, 2012

Shopping Mall Mana yang Ada Surau Best?



Ada a few shopping mall yang rajin aku singgah dan sempat la guna surau dalamnya if nak solat.

1)      Surau di Midvalley Megamall
Surau ni letaknya kat tepi supermarket Jusco. Laluan yang sama nak ke post office Cuma surau ni bahagian belakang lagi sikit. Besar dan luas suraunya. Tapi bila peak hour macam hujung minggu atau waktu solat Maghrib, agak penuh jugak la. Tapi aku suka guna surau ni dari surau Jusco yang kat tingkat 3 tu. Surau Jusco tu kecik sangat dan agak kurang selesa kalo ramai orang. Telekung wakaf pun banyak kat surau ni. So tak yang nak rebut-rebut ye telekung. Guna sesame.

2)      Surau di Sunway Pyramid
Surau kat Pyramid memang best! Pasal ada di 2 tingkat dengan keluasan yang sama. If not mistaken, suraunya letak kat LG dan G Floor. Memang bersih dalam surau tu. Telekung wakaf pun banyak dan bersih-bersih. Tempat amik wuduk pun well maintained dan banyak paip. Sejuk je bila dalam tu. Surau Jusco Pyramid pun not bad. Telekung wakaf sentiasa bersih. Cume tempatnya kecik sikit.

3)      Surau di Amcorp Mall
Surau kat Amcorp Mall pun ok. Bersih dan sejuk je duduk dalam tu. Telekung wakaf banyak tapi banyak yang kepam. But still bersih. Cume kepam sikit je. Luas tak luas sangat tapi selesa.

4)      Surau di Mydin USJ
Surau Mydin USJ aku suka pasal kat dinding tempat amik wudu’, di sediakan pengcangkuk untuk kita gantung beg/handbeg. So x de la kita risau mana nak letak beg kan waktu nak amik wudu’. Ada 2 bilik surau di sediakan. Telekung wakaf pun bersih-bersih.

5)      Surau di Jusco Kepong
Surau Jusco Kepong kecik sikit tapi sangat bersih. Siap ada karpet tebal tenggelam kaki lagi dalam tu. Telekung wakaf pun bersih. Cume keluasannya kecik sikit.

6)      Surau di Space U8
Ha…ni surau paling best! Memang betul-betul surau. Namanya lupe dah ape. Tapi memang ada nama. Letaknya kat sebelah food court tingkat 2. Siap ada bilik mekap-mekap lagi. Ada pancuran air. Menenangkan. Sangat selesa.

Ni lah few surau yang pernah aku singgah dan tunaikan solat di dalamnya. Korang pun mesti pernah solat kat surau-surau ni kan. So setuju tak ngan ape yang aku tuliskan?

Just nak share supaya korang nanti senang la nak cari surau-surau ni bile bershopping kat shopping-shopping mall yg aku sebutkan tadi.

=)

6 comments:

  1. Bawalah kemana shj telekung travel yg kecil saiz beg nya muat letak dlm handbag.senang di bawa kemana shj.jom order di facebook telekung travel sharzlin atau email sharzlin83@yahoo.com. Murah cuma rm20 shj. Kini tiada alasan utk tidak solat lagi.

    ReplyDelete
  2. Di Life Centre KL surau ada di Level B1. Taklah cantik, tapi Alhamdulillah bolehlah solat.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul eh ada? perempuan punya pun ada?

      Delete
  3. Skrg surau di NuSentral best...

    ReplyDelete

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...