Sunday, September 9, 2012

Dah Upgrade Ke Android 4.0

Weehuuuuu...aku dah berjaya upgradekan telefon aku ke Android 4.0.
At first,aku try buat sendiri guna Sony PC Companion. Dulu pun aku upgrade sendiri. Malas nak ke Sony Centre. Lagipun mudah je. Ikut je PC Companion punya step. Tapi kali ni ada problem sikit pasal internet connection aku slow gila yang amat.So banyak kali aku buat halfway pasal malas nak layan tunggu. Lama gila.Siap boleh tido bangun semula pun tak siap-siap lagi.

Aku suspect pasal internet connection yg slow gila. So aku pun mintak ehsan member aku yg guna YES 4G untuk tumpang guna dia punya. Thanks Apai pasal tolong aku. Kebetulan dia pun guna tepon yg sama tapi dia dah hantar upgrade ke Sony Centre. 

Bila gune YES 4G..bapak laju gila nak mampus settlekan urusan upgrade!1/2 jam pun tak sampai! Laju gila nak mampus speed internet nya. Dan akhirnya...

Sony Ericsson Mini Pro 
...dah upgrade pun phone Sony Ericsson Mini Pro aku ke Android 4.0.4.

Banyak bezanya lepas dah guna Android 4.0.4.Dari segi persembahan grafik,susun atur dan banyak lagi.

Ni kelebihan Android Ice Cream Sandwich.Ada banyak improvement compare to Android 2.3.

Walaupun telefon aku takde la segah telefon orang lain..tapi aku dah upgrade ke android 4.0.

=p

4 comments:

  1. Aku pun sama kalau download...jenuh!!!

    ReplyDelete
  2. sama le kita cik haniff.jenuh gila kalo nak download!rasa nak muntah menunggu.=)

    ReplyDelete
  3. tapi asyik heng ja lepaz dh upgrde...huhu

    ReplyDelete

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...