Friday, September 14, 2012

Apa Barang-Barang Yang Ada Dalam Booth Kereta Aku

Ha..sikit punya panjang tajuk entry aku kali ni.Malas nak simplifykan.Boleh gitewww?=P

Aku memang jenis "on-the-go". Means sentiasa di merata-rata tempat.Ikut suka aku. Mcm contoh,after balik kerja hari Sabtu tengahari,satu kebiasaan bagi aku untuk balik Bentong. So aku memang kena get ready barang-barang keperluan aku setiap masa.Tak pun,kalo tak balik Bentong,let's say aku nak sleepover kat rumah makcik aku kat Damansara Damai ke,so senang la..barang-barang dah ada.

Sebab tu booth kereta aku akan di isikan ngan barang-barang "on-the-go" aku. So x de la aku tak cukup barang kalo nak singgah mana-mana kan. Ala..barang yang aku maksudkan pun hanyalah toiletries aku. Cukup lengkap semua. Senang. Aku jenis tak reti kalau tak dapat nak cuci muka berhari-hari.Rasa berkerak je muka.=P

bersepahnya booth kereta aku!
Tengok la keadaan dalam booth kereta aku yg sempat aku snap pagi tadi before ke kerja. Beg toiletries aku yang kaler coklat cair tuh. Dalam tu segala macam keperluan aku guna dah aku sumbat dalam tu. Paling penting my contact lens solution and its cases. Kalo takde 2 barang ni,payah le aku nak sleepover umah sesape.

Payung tu pulak penting jugak. Buatnya tetiba hujan turun,jenuh aku menggagau nak cari payung.Aku dah la jenis malas nak menunggu hujan teduh. 2 beg yang bergelimpangan tu dua-dua pun beg yg aku selalu guna everytime aku travel ke mana-mana. Sling bag. So kalo kata ada event yg memerlukan aku kena guna beg yang ber'sling',i just transfer all my things in there.

Yang dalam plastik beg merah tu telekung aku. Mudah kalo singgah ke mana-mana surau n kat surau tu takde telekung wakaf,aku just grab my own dan boleh terus guna.

Banyak betul barang aku kan. Ha..yg dalam beg biru tu,semua sijil-sijil aku n latest resume. Memang tak penah keluar dari booth kereta. Bukan ape, senang kalo aku dapat impromptu interview kerja. Benda dah ada,x de la aku nak kena susah-susah pusing balik rumah ke ape.

Korang punye booth kereta pun penuh gini ke?Ke aku je?

Tetibe aku teringat peribahasa "Sediakan payung sebelum hujan".

I guess it's suits me well.

=P

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...