Friday, September 7, 2012

Air Garam

Korang jangan ingat garam ni hanya untuk nak jadi penyedap makanan je tau. Ada banyak kegunaannya lagi.

Aku kalau mulut kena ulser, aku akan kumur air garam. Kumur la untuk beberapa hari sampai ulser makin berkurang. Yang bestnya lepas dah kumur-kumur ngan air garam ni, mulut terasa bersih je. eventhough tak gosok gigi pun lagi time tu.=P

Satu lagi kegunaan garam yang selalu aku guna seharian adalah setiap kali nak gosok gigi, aku akan letakkan garam atas ubat gigi. Then baru gosok. Dan macam yang aku cakap tadi, mulut memang terasa bersih sangat-sangat. Aku suka je nak amalkan kaedah ni. Petua ni aku dapat dari majalah Mingguan Wanita.

Petua ni sebenarnya untuk memutihkan gigi. Di sebabkan aku ni boleh di katakan tegar la jugak minum air-air berkafein ni, so risau gigi macam kuning, sebab tu aku guna petua ni. Setiap pagi gosok gigi memang aku akan letak garam atas ubat gigi tu. Ye la nak beli ubat pemutih gigi tu boleh tahan mahal jugak. Aku x pernah lagi try kalo guna ubat pemutih gigi tu, tapi dengar-dengarnya kesannya cepat la. 

putih bersinar gigi dia.ehehehe..korang x nak gigi mcm ni??



So korang boleh la amalkan petua-petua nih kalo rasa ada ulser and nak memutihkan gigi.

Selamat mencuba.

=)

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...