Wednesday, September 5, 2012

radio kereta tercabut



Radio kereta aku tercabut dari tempat yg sepatotnye. Tak boleh nak dilekatkan. Tak rosak. Suara keluar lagi. Tapi di sebabkan dia tercabut keluar dari tempatnya,dia tak boleh la nak keluarkan suara.

Before raya lagi dah timbul masalah ni. Tapi bila aku tolak dan lekatkan,boleh lagi. cume everytime aku terlanggar lubang 0r driving 0n a bumpy road,dia aut0matik tercabut. Tapi aku tolak semula,dia still boleh lekat lagi.

few days before raya yg dia langsung dah tak boleh lekat walaupun aku dah tolak banyak kali. Aku ni dah la jenis tak reti nak bawak kereta kalo radio tak hidup. Sunyi je rasa. rasa nak termuntah pun ada kalo dah senyap je. Bosan. Pastu otak mula la menerawang ke sana sini.

Then aku suspect penyangkuk belakang dah patah. Tu yang dia tak dapat nak lekat. Kebetulan raya hari tu,pakcik aku pinjam kereta aku untok nak raya. Aku pun mintak dia teng0k-teng0kkan ape ke hal nya. Kot² dia boleh baiki.

Alih-alih pas raya,bila aku tengok balik kereta aku...tau tak ape s0luti0n pakcik aku?

Dia just sendalkan je radio tu ngan kertas. Hahahahaha...so radio tu tak da la nak tercabot keluar.

Aku pun layankan je. Janji keluar suara. Datang aku,aku tambah pulak letak pita pelekat. K0n0n nak kasi lagi kukuh la.

Tah bila la nak hantar g kedai. Kasi repair 1 kali.

yang penting,kena kreatif sikit ek. Temp0rary s0luti0n.

:P

2 comments:

  1. hahahahhha...janji boleh pakai. betul..betull..
    Sama ler saya kalau bawa keta tak ader suara2...emmmm ngantuk bangat ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la..memang malas nak bawak pi repair.tu yg pakai je dulu penyendal kertas tu.hehe

      Delete

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...