Friday, September 7, 2012

Maxis Hotlink Prepaid Broadband

Aku sebelum nih memang ada guna broadband. Tapi yang postpaid punya. Celcom broadband.
Sejak dua menjak nih aku macam kurengggg dah ngan benda-benda yang kena bil-bil ni. For me ia adalah sangat melecehkan. Kira macam bil ni menjerut leher ko. Nak tak nak kena jugak bayar bil walaupun tak nak bayar.It's a commitment, but it sucks!

Dulu time belajar, rasa tak sabar nak kerja dan ada gaji supaya semua benda boleh di bilkan aje. Konon prepaid macam leceh. Time tu dapat je gaji, terus usha mana-mana benda yang boleh di bilkan. Of course la time tu sibuk benar nak gune simkad postpaid kan. Alih-alih bila dah gune, mcm sesak gila nafas aku nak bayar bil tiap-tiap bulan. Rasanya macam dah kurang sesangat penggunaan aku, tapi bila bayar bil,tinggi yang amat jugak!

So sebab tu la, aku la ni malas dan trauma gila nak mampus ngan benda yang bil-bil ni. Biarlah orang nak kata ape sekalipun..gaji besau tapi pakai phone prepaid. Lantak pi! Bile aku terjerut hutang, bukan korang tolong bayarkan pun.

Dan sebab tu jugak aku dah lama gila tak guna broadband. Hehe..hutang bil lama ngan Celcom pun tak habis-habis lagi bayar, lagi nak pi subscribe lagi broadband telco lain kan.Memang tidak laaa...

Tapi kebetulan bebaru ni Hotlink ada keluarkan produk baru yang di panggil Hotlink Prepaid Broadband. Ala korang mesti perasannya iklan dia. Yang dia tulis :

Gunting Rambut Cepat = Tak Nak
Internet Cepat = Nak

Yang tukang gunting rambut India potong rambut dia macam rambut Abu Bakar Ellah tu. Ada tengok tak iklan nye???

Ha ...tu la broadband yang aku guna skang. Aku just beli simkad nya pada harga RM5 sahaja!!! Modem Celcom lama boleh guna lagi,so aku try masukkan simkad tu dan tau-tau je boleh connect!

Happy sesangat le aku kan!!!

Weehuu!

Ni dia punye prepaid plan. Sekali topup berapa data dia akan bagi.



Ok la kan.Agak-agak rasa macamnak guna baru topup. Then kalo rasa-rasa bulan ni macam banyak je internet nak guna, korang purchase la yg banyak sikit datanya. 

Bagi aku, benda ni sangat-sangat convinient. Memudahkan. Agak-agak bulan ni mcm duit tak cukup, ok la..tak yah purchase ape-ape data. Bayangkan kalo guna yang postpaidnya, duit takde ke, ade ke nak tak nak kena bayar.Rimas!

starter pack
Boleh tahan laju jugak speednya. Bagi aku yang setakat nak bukak Twitter,FB n blog ni sangat-sangat rasa laju je. Tak de nye de nak loading lama bagai nak rak.

So sape-sape nak cube,boleh la try beli starter packnya ni.
Berbaloi-baloi!

=)

6 comments:

  1. Kak fahz pun guna prepaid je.bila dah nak expired datenya just topup.hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..betul.sama la kita.mudah sikit kan.hehe.

      Delete
  2. how much? bole explain lbeyh detail?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Starter pack cuma rm5.kalo dah ada ready m0dem la.kalo belum kena beli m0dem sekali dlm rm88.

      Then caj data let's say untok 200mb rm3 valid untok 1 hari. 500mb rm5 valid 1 hari.700mb rm10 valid 3 hari.1G rm15 untok seminggu.

      Delete
  3. terima kasih artikelnya semoga bermanfaat pak

    ReplyDelete

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...