Monday, November 26, 2012

Telefon Baru Untuk Abah

Memang abah tak mintak untok di belikan telef0n baru. Tapi aku tak sampai hati pulak bila tengok telef0n yg abah selalu guna tu sampai dah di ikatnya dgn getah. Agaknya cover belakang tu dah l0nggar. Bila terpandangkan je telef0n berikat getah tu,aku jadi sebak. Kesusahan abah ada dpn mata,tak kan aku nak buat tak nampak. Aku tahu perasaan dia bila balik kampung tengok org lain telef0n canggih², abah mesti nak jugak merasa pakai.

Tapi abah sedar,keadaan kewangannya sekarang buat dia tak mampu nak berlebih²,duit yg ada cukup sekadar untok belanja sehari² je. Dan aku jadi bertambah sebak...

Apa guna jadi anak...kalo benda sekecik tu pun aku x belikan. Jadi,aku berpakat dgn adik aku untok k0ngsi duit berdua dan belikan telef0n baru untok abah.

Kalau dulu²,time kitorg kecik²,abah 0n the spot tunaikan kehendak kami. Jadi apa salahnya bila dia dah pencen,kami pulak buat benda yg sama. Memang abah tak meminta,tapi sebagai anak,aku sedar tanggungjawab aku.

Walaupun kami belikan telef0n yg tak mahal mcm org lain,tapi abah dah cukup bersyukur.

Kami belikan dia telef0n Samsung Chat 0n je. X da la beria mcm org lain. Tapi sekadar abah nak berinternet dan sebagainya dah cukup lengkap.

Terima kasih abah atas segala-galanya. Kak l0ng rasa sedih tak dapat nak belikan abah brg mahal². tapi kak l0ng akan sentiasa balik rumah bent0ng setiap hujung minggu. Nak temankan abah dan mama.

Terimalah hadiah tak seberapa kak l0ng dan kimai jika nak di bandingkan dgn kasih sayang yg tak ternilai yg abah dan mama dah berikan buat kami berdua selama ini.


10 comments:

  1. Sebak pula bila baca ni..:( Good job sis! InsyaAllah Abah awak sentiasa hargai apa yg anak2nya berikan.=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun menangis bila taip entry ni.:(

      Delete
  2. Ya Allah..terharu rasanya..insyaAllah, ayh awk terima dgn penuh kesyukuran..

    *touching-lapairmata-*

    ReplyDelete
  3. Jika nak membalas segala jasa org tua kita mmg tak akan tercapai.Alhamdulillah Allah kurniakan Abah wana anak2 yang baik..Terharu kak Fahz baca entry nie.Teringat kat HP yang kak fahz beri kat abah.kak fahz pun pernah lalui pekara yg sama mcm wana.Cuma kak fahz tak beli baru,kak fahz beri yg kak fahz punya kat abah :).selalu jadi anak yang solehah ya wana..Insya'Allah :)

    ReplyDelete
  4. singgah sini nak jemput join segmen : http://diarisedetiklebihfarisha.blogspot.com/2012/11/pencarian-bloglist-musim-1-diari-farisha.html

    ReplyDelete
  5. mesti abah suka dpt hp baru.......

    ReplyDelete

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...