Wednesday, November 14, 2012

Lagu Pilihan : Maal Hijrah




Sempena bermulanya Tahun Baru kalendar Islam pada hari esok,maka aku dedicatekan lagu Maal Hijrah yg aku amik videonya ni dari YouTube untuk segmen lagu pilihan minggu ni.

Sangat kena dengan permulaan hari baru kalendar Islam yang bakal kita sambut pada hari esok.

Mudah-mudahan dengan kedatangan tahun baru ini, kita akan berubah. Berubah dari buruk kepada baik, baik kepada lebih baik,lebih baik kepada lebih lebih baik dan seterusnya. Yang penting kita mesti ada niat untuk terus berubah dari satu tahap ke satu tahap yg lain. Jangan nak stay di satu tahap sahaja. 

Lagu ni memang sinonim ngan kedatangan Tahun Baru kalendar Islam. Best sangat rentaknya kan.Memang beri semangat kepada kita yang mendengar untuk berubah!

Salam Maal Hijrah 1434 untuk semua!

=)


7 comments:

  1. dulu slalu nasyid lagu ni...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..penyanyi nasyid rupenya dia ni..=p

      Delete
  2. Replies
    1. time awal muharram je dapat dengar kan.=)

      Delete
  3. Selamat Menyambut Ma'al Hijrah :)
    lagu ni femes kan.suka nyanyi time kecik2 dulu.

    ReplyDelete
  4. A ah..lirik nye senang nak di hafal.tu yg time budak² dulu suka nyanyi lagu ni.

    ReplyDelete
  5. salam Maal Hijrah juga buat wana :)

    ReplyDelete

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...