Wednesday, March 23, 2011

Ingat lagi tak result SPM korang dulu2?

hari ni kan kuar result SPm..so aku pun nak la nyibuk skali duk citer2 pasal result SPM aku dan semua org dulu2..
tapi harap maklum ye...result SPM aku dulu sangat yang ado je...tercalar rekod setelah UPSR dan PMR score gile..huhu..
tapi time tu nak salah kan sape?wajib la diri sendiri yang harus di salahkan..sape suh kuat ngat membuta waktu cikgu ngajar kat depan..ye..percaya lah..saya sangat kuat membuta dulu...mungkin tak cukup tido kot..almaklumla..sekolah asrama (sangat benci)..muahaha...
nak tau ke result aku?...aku dapat 4 A je..yang len nye result subjek..aku dah lupe..(ingat sebenarnye..tapi malas nak tulis..macam beraneka jenis..semua pun ada...)

tapi alhamdulillah..org kate..dapat masuk matriks gak walaupun keputusan yang ado je..so aku tebus kesilapan lalu yang kuat tido tu ngan belajar bersungguh di matriks (idak le bersungguh sangat..tapi time matriks aku amalkan study smart...kuat main2 dulu waktu matriks..muahaha)

so dengan result matriks yang bagi aku sangat membanggakan aku tu..mari berusaha mintak masuk uni.ha....amik ko...punye gile subjek kimia..abis semua top 5 pilihan kursus aku mintak semua nye chemical engineering..hamikkk!

last2..UKM jugak yang menjadi pilihan untuk aku sambung studi dalam bidang Kejuruteraan Kimia..4 tahun menelaah (menelaah ke????)..akhir nye grad pada tahun 2007..alhamdulillah..

so skang bile fikir2 balik..aku ni ha..tensen keje engineer ni..asal la dedulu tak amik course cikgu2..leh la cuti lelame sikit time cuti sekolah..numpang cuti murid2..ni hamik ko...sebilang masa duk meroyan..tensen keje...tensen keje..nak cuti la..ape bagai..

tapi back to the logic semula..Allah tu dah tentukan yang terbaik untuk kita semua kan?..so kenape nak menangisi naseb diri..bersyukur la ngan kehidupan yang kita ada....

alkisah nya......


**sepupu aku..Idzham Khaniff bakal amik result SPM beliau hari ni..bape aneep dapat ek...**

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...