Thursday, March 31, 2011

Hujan Pun Menari...

penat aku duk pikir..ape la maksud frasa tajuk aku ni...
tapi duk fikir2..aku tak dapat gak nak fikir jawapan nye..
tapi mane aku jumpe ayat tersebut...
wajib la tajuk novel yang baru aku beli semalam..
novelis nye Norhayati Berahim..
uih..one of my fave novelist ok...
dah lame aim buku dia ni...pasal nye kalo g MPH Sunway Pyramid..
pergh..bersusun satu rak..buku2 beliau je..
maka sangat la tergoda ok...

dannnn..kebetulan pula...duit tabungan aku dah mencukupi..maka nye..
mari la cash out kan duit tersebut dan beli novel itu...
rasa sangat seronok once dah beli novel2 ni..
korang pernah tak rase feeling yang aku rase ni?...
ke aku je yang rase feeling2 ni?..
hehe...

ha..ni la buku yang aku beli semalam...rega di kedai rm29.90...
tebal buku nye..padan la ngan rega nye...
aku ape lagi..memang rase tak sabar sangat nak membaca nye..
tapi semalam dapat baca beberapa muka surat je..
tetibe semalam banyak lak hal nye..

so sebab tu rasa sedih sangat nak g keje..pasal nye ada buku yang akan di tinggalkan..
huwaa....boleh ke perasaan begitu?..
pelik nye diri ini..
haha...
jom sinopsis cite ni jap...

Peritnya melihat emak diduakan. Walau emak begitu sempurna, tapi abah mencari lain. Hendak dimarah, kasih abah mencari lain. Hendak dimarah, kasih abah pada keluarga tidak pernah berubah. Abah pergi, meninggalkan emak yang mahu tidak mahu, harus tabah. Sebagai anak sulong, Muna mengerti, dia dengan emak harus berganding bahu. Empat adiknya perlu dipandu. Kehidupan perlu diteruskan.

Dalam kepayahan menempuh onak kehidupan... ketika gelap, ketika cahaya suram... Sejauh mana Muna pergi, betapa deras langkahnya berlari... Qurban... lelaki itu tetap di sisi.

so far..melalui pembacaan aku yang baru beberapa mukasurat tu...
aku tak rase bosan..dan makin tak sabar nak baca the whole story...
memang best la...

mungkin dah habis baca buku ni..baru aku tau ape maksud nye HUJAN PUN MENARI...

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...