Thursday, June 16, 2011

Gangster!

sempena konsep terbaru dunia perfileman Malaysia skang..
yang mane untuk setiap munggu,akan ada je 1 filem Melayu yang akan di tayangkan di pawagam..
which is bagi aku..sangat la bagus konsep ni..
so that...audience nye mood nak tengok citer melayu tak kan menurun...
mereka sentiasa akan di hidangkan dengan pelbagai genre cerita Melayu...
dan it's up to them je nak g tengok atau tak..

dan untuk malam tadi..aku g tengok cerita KL Gangster arahan Shamsul Yusof...
seperti biasa..maseh mengekalkan rombongan Cik Kiah semasa menonton NKTM cume tambahan orang adlaah Barok...
pawagam pilihan pada kali ini adalah TGV Sunway Pyramid..
owh..seat di TGV sangat keras dan tegak..nak bersandar melentuk kepala ke kerusi pun tak boleh..
agak sakit tengkuk penonton...
and believe me...untuk KL Gangster..movie hall adalah penuh ye malam tadi..
aku tengok sampai ke seat yang depan sekali ngadap ke screen tu pun penuh..
pergh..penangan cite Melayu skang..
bangga jap..

sesuai ngan tajuk nye itu...
memang ganas gilee cite ni..keras hati betul para pelakon nye...
selang seminit..bergaduh je keje nye..
tapi dah name pun gangster kan..
penonton pun macam sangat teruja tengok adegan2 lawan2 tu...
memang ganasssss....

dan aku suke la pemilihan pelakon nye..
sangat sesuai..
badan masing2..
perghhhh..sasa!tough!..tergoda I..hehe...
tapi paling best performance dalam filem ni..bagi aku..
Sofi Jikan yang jadi Ajib dan Zizan yang jadi Fadil..
kelakar + serius...memang terbahak2 tengok diorang nye lakonan..
Adi Putra lak..pergh..!sasa gile..dapat pulak time dia nak shirtless tu kan...
auwwwww...hehe...

cume aku rasa ralat..pasalnye..tengah2 sedap tengok diorang duk bergaduh,berlawan bagai nak rak..
tetibe eh..dah ending..cepat nye cite ni..
faham tak perasaanye bile...graf keterujaan tengah mencanak naik ni..tetiba je...zapppp...potong stim dah ending..
aku macam..eh..biar betik!...
but overalll...ok aje cite ni!...

pelakon2 hebat..memang mantap!
ha..ganas tak?..ganassss...

so mari la bersama2 memenuhkan panggung wayang berdekatan dengan menonton KL Gangster!...
roaaaarrrrrrr!

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...