Friday, June 10, 2011

My Fitness Pal

eceh...ape yang di fitness kan ni?..
huhu...last month rase nye..sesaje g timbang berat..
sekali nye...makkk aiihhhhhh....50 kg!..
isyyyy.....tak penah tu jarum mesin penimbang tu cecah angka 5 sebelum ni...
la ni dah cecah pun...
terus rase terkesima....

so start dari kejadian itu...
aku pun start la kengkonon jaga makan...
kalo contohnye lunch dah amik hidangan yang ada nasi..malam akan elakkan untuk amik hidangan yang ada nasi gak..(kalo boleh la..selalunye tak boleh pun..mesti tangan ni gatallll je nak bukak tudung periuk dan tengok lauk ape yang mak ngah masak...dan selalunye mak ngah sedap aje..walaupun lauk simple2....so takde makne nye nak menahan perut dari tak makan...)...

then tadi kebetulan my friend..Nurul Huda..tuan empunya blog Me and My Other Halves baru je pas posting new entry beliau berkaitan pengambilan makanan yang sihat.sila klik entry ini.
so aku pun g la ke suggested laman web tu...
dan meregister kan diri..

pergh..sekali nye ape yang aku amalkan selama ni..tak sangat bermanafaat..
in fact kite ni kene kira how much calory, fat, carbohydrate and any other things that we already consumed...
bukan main..ok aku tak nak makan ni..tapi nak berlapar je..
huhu..itu mitos yang salah....lagi kite lapar..lagi la akan menurunnya kadar metabolisme badan kita...

and jgn risau kalo kite tak tau nak kire ke ape bagai...
kat laman web tu dah tersedia...
jom tengok progress aku so far..


based on yang remaining calory yang tinggal tu...
that's mean dinner nanti..aku tak leh amik yang berat2 bebenar le makanan nye...
cukup2 untuk alas perut je..

so hopefully aku pas ni akan gigih untuk mengikuti rejim diet seperti yang disarankan oleh My Fitness Pal ni..

mau tak nye..siap dah download applikasi My Fitness Pal ni ke tepon..
mak aiihhh..gigih!..

selamat berusaha untuk menurunkan berat badan!..

=)

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...