Thursday, June 2, 2011

Layang-layang Bertali Kaca

korang pernah main layang-layang?
kecik-kecik dulu aku rajin la...
tapi tah la..rase penanh main..
penah kot..
hehe...

best tak main layang-layang?
mesti best kan..dah name pun main....
waktu bersantai..mesti la hati gumbira..
aku bab2 melagha dan bersantai..memang suke..
tapi meh bagi buat keje...nan hadooo je...

lagi best kalo sambil main layang-layang,ko terjumpe jodoh ko!...
wah!..wajib la extra suke kan..muahaha...
tapi dalam realitinye...jodoh kita ni kita akan jumpe di mana2 sahaja...
ye la..sambil main layang-layang pun,leh jumpe...betul tak?..

hmmmm...aku masih lagi terbuai2 ngan novel NB yang baru aku abis baca..
tajuk nye?..
mesti la ..LAYANG-LAYANG BERTALI KACA..
haha..kalo tak..takkan la tajuk entri cam gitu..

sebenarnye dalam hidup kita ni ,setiap yang berlaku tu mesti ada hikmah-Nya kan..
sebab tu,setiap perkara yang berlaku dalam hidup kita ni..jgn di pandang enteng..each of it got their own significance...
sama la dalam novel NB ni...
dari pertemuan hanya beberapa kali sewaktu di padang permainan,sesame main layang2..
membawa makna yang sangat besar dalam kehidupan heroin...

dan satu lagi,berbuat baiklah kepada orang lain..nanti ramai yang akan menolong kita...
eh..tetibe aku bagi ceramah motivasi lak kan..
tapi tu la dia...lepas baca novel je..mesti aku nak kupas satu persatu setiap perkara yang berlaku..
baca novel ni..kita kene la ikut teladan yang baik dalam novel tu..
seperti biasa NB banyak tulis pasal nilai2 kekeluargaan, keagamaan dan hubungan sesama insan...

satu yang aku suke adalah...Nb bawa kite ke England pulak kali ni..
bukan bawa in real life..tapi melalui penulisan beliau ni la...
aku ni..memang la dari zaman sekolah2 dulu lagi dah kepingin nak ke England (name pun minat Michael Owen kan..mesti la nak kene g tanah tumpah darah pemain bola kesayangan aku nih!)...
memang syok abis la..struggle membayangkan diri sendiri ke sana...
ye la..rezeki takde lagi nak ke sane..ape boleh buat..

ok..for the record..aku abiskan baca novel ni dalam masa 2 hari shj..(bukan full 2 hari ...baca malam2 pas abis keje untuk 2 malam)..boleh tahan tebal gak buku ni...
tapi dah biasa baca cepat2..bukan pasal tak sabar nak tau ending tapi memang dah biasa baca cepat..
eh..tak skip mana2 chapter pun ek...sangat tekun!.no cheating2...

btw..aku tak beli novel ni..pinjam dari Kak Yai (akak sepupu aku..same2 gile novel gak dia ni...)..
pertukaran..aku bagi dia pinjam novel Sejam RM2.50..so in return dia bagi pinjam novel dia ..- ada 3 novel dia bagi pinjam..
sebab tu la ni..meroyan nak balik keje cecepat..ape lagi...tak menahan nak baca novel!...
hehe...

cover depan novel..baca la wey..best!

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...