Wednesday, June 15, 2011

Kenape ye?

emm...rase nye fenomena revolusi tudung secara besar-besaran dah lame berlaku kan?..
since 2000 lagi dah start berlaku sume fenomena ni..
ingat lagi tahun 2000..time tu bermula era tudung toncit2 yang atas kepala tu..
maseh lagi gune tudung bawal tapi dah start menggayakan nye bersilang lintang pukang nye gaya...
kejap kang duk tarik tudung tu naik atas kepala la..
jap kat sangkut atas bahu la...
macam2 gaya....

then masuk je tahun 2005 dan ke atas..
popular pulak ngan gaya tudung ekin la..tudung wardina la...
kali ni...dah takde dah yang pakai tudung bawal..
in fact kalo korang try nak g beli tudung bawal kat kedai2 skang ni..
amat la susah nak cari dah..sume kedai skang ni..
banyak jual tudung fesyen zaman la ni..tudung senang sarung tu...
pastu ada shawl bagai...inner syria..
wah..banyak betul fesyen nye..
sampai tak terkejar...

tapi seperti biasa..walau ape pun fesyen nye..
aku tetap ngan gaya tudung bawal aku...
tak boleh blah ngan tudung wardina ke, shawal ke..
nampak pelik bile aku gayakan...
dah penah try pakai..kengkonon nak jadi vogue gitu..
tapi agak nan hadooo..
dan aku pulak jenis tak mau jadi mangsa fesyen..
tak mau la terikut2 sangat org..
so better i stick with one i comfy with..
plus..bile aku pakai tudung bagai2 tu..muka nampak sedikit tua..(hahaha...)..
tapi tudung bawal ni..buat muke I muda remaja you...haha...

the plain 'me'

dari dulu sampai skang..ni je la gaya tudung aku...

jadi lah diri anda yang sebenarnye...=)


jangan jadi mangsa fesyen..
pakailah pakaian dengan gaya yang menyelesakan anda..
bukan terikut2 ngan gaya org lain..

ONLY YOU KNOW YOURSELF BETTER THAN THE OTHERS...

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...