Tuesday, April 26, 2011

...7 Hari Mencintaiku

ok ye kengkawan dan readers sekalian..(macam ramai je kot yang baca blog aku ni kan..hehe..)
ni adalah book review pertama untuk buku2 yang di beli di Pesta Buku 2011..
oleh kerana aku dah abis baca novel yang ni..
maka beliau la yang mendapat penghormatan untuk aku reviewkan ...ewah!..
hehe..

so ada ape dengan 7 Hari Mencintaiku?
7 Hari Mencintaiku
memang ada ape2..seriously bagi aku..novel ni best!..
satu yang aku suke dengan novelis yang bernama Siti Rosmizah ni..
setelah membaca 3 judul di bawah tulisan beliau..bagi aku..setiap satu judul memberikan jalan cerita yang amat2 berbeza ngan judul2 yang len..
sangat2 puas hati..
it's cannot be put down..
Siti Rosmizah will make u flipped the book from pages to pages..
sampai tak sedar masa berlalu..

ingat tak yang aku cakap hari tu?
u can tell which book is good or not?
simply by the way you read it with passion or without passion..(klik entry ini)
and for 7 Hari Mencintaiku..i read it with passion..it's simply cannot be put down..
i rather skipped my meal,my television show and i lost in my own world when read this book..
that's the sign that this book is really good..
Siti Rosmizah wrote it very beautiful..
every character is well developed..
each storyline full of emotions and u can feel it..
jgn tak tau..aku baca Andai Ku Tahu (also by the same novelist) aku nanges2 gile tau..
berjujuran ayer mata ku ni..

and for 7 Hari Mencintaiku..tak sedih sangat..
touching2 gitu je..
pasal mix of emotions is here..
one time,u feel happy...
other time..she bring u the homourness..
next..she bring u sadness..
believe me..it's all there..


 sipnopsis cite.. :

aku tak mau tulis lelebih untuk sipnopsis cite..tapi cite ni based on kawin paksa..
which is..kalo selalu nye cite len..pompuan yang akan kene kawin paksa..then lelaki tu treat her badly..
tapi untuk kali ni..pompuan yang treat him badly..
so cite nye start dari situ la...
heroin kene kawin ngan hero..then hero memang dah jatuh cinta ngan heroin sejak skolah..tapi heroin agak ego..
lagipun heroin org bandar..dia fikir tak layak untuk kawin ngan org kampung(hero)..
dan dari situ bermula lah rentetan cerita..

emm...ape lagi..korang g la dapatkan naskhah Siti Rosmizah ni di kedai2 buku berhampiran ye..
tak akan kecewa punyeee...

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...