Thursday, December 12, 2013

Kena Minum Air Gula

Huhuhu...since aku declare kat nurse KKIA yang abah ada kencing manis,tak pasal-pasal aku kena minum air gula. Nurse nak confirmkan aku ada kencing manis jugak atau tak. Aku confident gila after minum tu (sekali teguk je ko!) konon bacaan gula dalam darah akan normal. Sekali amik ko..8! Over the limit!

Terkejut aku! So nak tak nak next week kena buat prosedur BSP (Blood Sugar Profile). Nurse nak monitor bacaan gula dalam darah aku. Kena la start berpantang makan dari sekarang. Worst case boleh di admit dlm wad dan doktor suh amik insulin. Huwaaaa... x mahu la sampai gituuu...

So sekarang ni tengah gigih kumpul info untuk cara-cara kawal paras gula dalam badan. Buah-buahan pun bukan boleh sebarang makan. Huhuhuhu...nervous nak start diet GDM ni. Tapi demi baby..kuatkan semangat!

kenapa kena turunkan paras gula dalam badan semasa hamil

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...