Monday, April 22, 2013

Antara Kad Kredit, Kad Debit dan Kad Perubatan..?



Soalan cepumas untuk petang ni...

Mana yang lebih penting?

Kad Kredit,Kad Debit atau Kad Perubatan?

Ada yang akan jawab kad kredit. Ada jugak yang akan jawab kad debit. Tapi sangat kurangggg yang akan jawab kad perubatan atau dalam bahasa omputehnya "Medical Card" adalah penting. Malah mungkin ramai jugak yang tak sedar bahawa kad perubatan adalah wujud.

Kalau aku,aku akan jawab Kad Perubatan adalah yang paling penting. Nak tahu kenapa?

Kalau kita di timpa musibah sampai kena admit masuk ward semua, pastu dapat kecederaan teruk sampai kena menjalani pembedahan ke apa..tentu-tentu kad perubatan yang akan dapat menjamin kita dapat perkhidmatan yang terbaik.

Kalau ada debit card,tapi duit dalam akaun tak berapa nak cukup, tak boleh nak tolong jugak kan.

And kalau dapat bayar guna kad kredit pulak, berapa je had limit yang boleh kita nak swipe. Pasalnya dah tentu-tentu belanja untuk perubatan adalah mahal. 1,2 kali swipe ok lagi la kot. Tapi kalau dah reach limit, x dapat jugak nak tolong. Pastu dah swipe, nak kena bayar bil kad kredit lagi. Dah la bil siap ada interest apa bagai kalau bayar lambat,so lagi menganggu aliran kewangan kita kan.

So sebab tu,bila kita ada kad perubatan, semuanya jadi mudah. Nak admit masuk ward pun senang,kepala x payah fikir apa. Nak kena undergo treatment pun x da hal. Medical card boleh cover. Dan lagi syok, siap boleh menabung lagi.

Ha....nampak tak di situuuu..betapa pentingnya medical card untuk semua orang. Dan tak mahal pun nak maintain every month untuk medical card ni. It'll be tailor with your own needs. Bila dah ada,korang akan dapat rasa betapa ajaibnya ada kad ni.

Kalau ada yang cakap,company dah provide medical card aku terima je idea tu. Tapi kena ingat,sampai bila je company cover?Selagi kita bekerja ngan dia je kan. Dan berapa je ongkos perubatan yang di cover.

Sekian aku punya pandangan. Untuk maklumat lebih lanjut berkenaan pelan pelindungan kewangan oleh Etiqa Takaful dan Kad Perubatan boleh email aku di mazwana84@yahoo.com atau kita sembang-sembang santai di Facebook Mazwana Kamarudin atau nak senang lagi SMS/WhatsApps 012.255.2600.

=)





No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...