Showing posts with label takaful. Show all posts
Showing posts with label takaful. Show all posts

Wednesday, July 31, 2013

Saya Perlukan Bantuan

Sedikit perkongsian yang di petik dari akhbar Sinar Harian tentang seorang ibu tunggal yg kematian suaminya akibat kanser tulang.


Bersiap sedia dengan setiap kemungkinan dalam hidup.Kita tidak tahu apa akan terjadi pada ahli keluarga kita jika kita dahulu meninggalkan mereka.

Ketahui bagaimana Etiqa Takaful dapat membantu anda dan keluarga.

Hubungi saya di 012-2552600.

Monday, July 22, 2013

Jangan Sampai Jadi Macam Ni



Mohon saya supaya kita semua tidak jadi seperti keadaan yg terpapar dlm artikel di atas.

Buatlah persediaan awal..Lengkapkan diri dengan takaful perubatan..

Hanya dengan bayaran minimum rm100 sebulan,anda akan di lindungi sepanjang hayat.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut.

Monday, July 15, 2013

Perancangan Kewangan Islam

Step by Step

Do the right thing ...

Utamakan keselamatan keluarga.Perlengkapkan mereka dengan jaminan keselamatan.

Kemudian,kita ke keselamtan kewangan pulak. Fikirkan tentang masa hadapan dan bagaimana kita mahu menghadapinya.

Seterusnya mulakan pelaburan dan insyaAllah..dengan usaha dan tindakan yg betul..kita akan hidup dalam situasi KEBEBASAN KEWANGAN.

Mahu tahu dengan lebih lanjut bagaimana Etiqa Takaful boleh bantu anda?

SMS/Whatsapp 012-2552600 

atau

mazwana84@yahoo.com



Friday, July 12, 2013

Manfaat Simpanan



Untuk tahu dengan lebih lanjut tentang takaful dan bagaimana ia boleh bantu anda dan keluarga,just sms/whatsapp 012-2552600 atau email mazwana84@yahoo.com

Thursday, June 27, 2013

Kalau Dah Sakit Sangat..Macam Mana??


Sanggup ke nak kena tunggu sampai 2 hari semata-mata nak dapat katil kosong??

Sakit tak tahan dah ni....

Masa ni la medical card adalah sangat penting...

Cepat dapatkan  untuk anda dan keluarga!!

Regards,
Mazwana
Etiqa Takaful
012-2552600
mazwana84@yahoo.com

Friday, June 14, 2013

Anggaran Perbelanjaan Perubatan Di Malaysia



Sekadar Berkongsi...

Bahawa inilah kenyataan anggaran perbelanjaan perubatan di Malaysia.

Dan kita tak dapat jangka samada kita akan tau tak akan dapat penyakit-penyakit tersebut.

Kalau tak..takkan ada pepatah " Sudah Terhantuk Baru Nak Tergadah".

Saya di sini akan membantu anda untuk siap sedia menghadapi sebarang musibah.

Bukankah dengan bersiap sedia dengan kad perubatan atau mengambil polisi takaful di kira sebagai tawakal kepada -Nya?

Sekurang-kurangnya kita sudah berusaha.

Fikir-fikirkan tentang anak-anak dan keluarga kita.

Renung ke dalam mata mereka.

Jangan kita yang akan di persalahkan nanti.

Tiada penyesalan pun kalau setakat bermula dengan polisi bernilai rm70 sebulan.

Lebih banyak benefits yang org sekeliling kita akan dapat.

Untuk lebih pertanyaan..boleh hubungi saya di 012-2552600.

Saya akan terangkan kepada anda semua sampai anda faham dan nampak kenapa semua ini penting.

=)

Wednesday, June 12, 2013

Sesuatu Yang Tak DI Jangka

CLIENT INI TELAH KENA SAKIT JANTUNG.SEBELUM NI ,CLIENT SIHAT DAN BELIAU TAK SANGKA DISERANG SAKIT JANTUNG.

APABILA DISERANG SAKIT JANTUNG MENGEJUT,BELIAU TELAH MENDAPATKAN RAWATAN DI HOSPITAL KPJ.KOS RAWATAN BELIAU RM53000 RIBU.ALHAMDULLILAH BELIAU ADA MEDIKAL KAD ETIQA.

KOS RAWATAN SANGAT TINGGI.JIKA NAK RAWATAN SEGERA MESTI BUAT DRAWATAN DIHOSPITAL SWASTA.JIKA BUAT RAWATAN DI HOSPITAL KERAJAAN,KENA IKUT GILIRAN.MUNGKIN LAGI 2 TAHUN BARU DAPAT RAWATAN.ITU PUN JIKA SEMPAT DAN PANJANG UMUR.

BOLEH KAH KITA JAMIN AKAN TERLEPAS DARI SAKIT JANTUNG ATAU PENYAKIT YG LAIN.JIKA KENA SAKIT NI MEREKA ADA DUIT???

*senario zaman sekarang.belanja perubatan amat mahal.kalau dari awal memang sudah tahu kita berpenyakit,mungkin sudah boleh siap sedia standby duit..kalau lambat detect penyakit???*

Saturday, June 8, 2013

Realiti Kehidupan


Jangan Biarkan Diri Anda Terus Di Belenggu Penantian!

Bertindaklah Sekarang!

Jangan Sampai Sudah Terlewat!

Cepat-cepat hubungi saya di 012-2552600 atau email mazwana84@yahoo.com untuk mendapatkan maklumat lanjut bagaimana anda tak akan jadi seperti mereka di atas.

BERTINDAKLAH SEKARANG!!!

Wednesday, May 22, 2013

Etiqa Takaful Di Iktiraf Sekali Lagi


Alhamdulillah...

Sekali lagi Etiqa Takaful di iktiraf di peringkat antarabangsa.

Syabas kepada pihak syarikat.

Dan ini juga adalah 1 berita baik kepada anda semua. Ini menunjukkan yang kami akan dan akan lebih komited untuk 'serve' anda.

Sesungguhnya anda semua telah di pertemukan dengan satu syarikat perunding takaful yang boleh di yakini.

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang Etiqa Takaful dan bagaimana ia boleh membantu anda dan keluarga,boleh hubungi saya di 012-2552600 atau mazwana84@yahoo.com.

=)

Wang Dan Kesihatan

Ini merupakan petikan artikel yang aku dapat from Irfan Khairi (jutawan internet). Aku ada subscribe mailing list IK,so this article quite interesting and aku rasa tak salah untuk aku share ngan korang semua.


WANG ANDA: Wang & Kesihatan
Oleh Irfan Khairi

Minggu lepas saya melawat seorang pak cik saya dalam lingkungan umur 60-an yang menghidap beberapa penyakit. Katanya, sebulan, perbelanjaan untuk ubat dan rawatan setiap bulan sahaja adalah dalam RM500-RM600, yang ditanggung menggunakan duit pencennya. Katanya pula, ada kawannya yang lebih teruk lagi! 

Menjaga kesihatan hari ini dapat menjimatkan beribu atau berpuluh ribu ringgit satu hari nanti. Pemakanan yang tidak sihat bukan sahaja merugi kan wang secara langsung, tetapi juga boleh menimbulkan masalah-masalah kesihatan lain yang memakan perbelanjaan perubatan yang tinggi di masa hadapan. Terlebih garam boleh mengakibatkan darah tinggi manakala terlebih gula boleh mengakibatkan diabetes. Pemakanan yang seimbang adalah kuncinya. Banyakkan memakan sayur-sayuran serta buah-buahan. Organik, adalah terbaik!
Image
Lakukan senaman dengan kerap. Penyelidikan Cleveland State University, ada menjumpai bahawa, mereka yang kerap bersenam mempunyai pendapatan yang lebih tinggi daripada mereka yang tidak lakukan senaman. Menurut kajian ini, merkea yang bersenam 3 kali seminggu menjana pendapatan 10% lebih daripada mereka yang tidak bersenam. 

Ini kerana, mereka yang bersenam pastinya mempunyai semangat, momentum, dan motivasi yang lebih tinggi dan memberi kerja yang lebih produktif. Satu lagi alasan mengapa kita perlu keluar dan lakukan senaman hari ini!

Mengubah kesihatan diri bermula dengan mengubah tabiat diri. Sekiranya anda merokok, pastinya anda tahu kos merokok adalah amat tinggi, bukan sahaja pada kotaknya, tetapi juga kos kesihatan jangka panjang. Perokok tegar mungkin membelanjakan RM30 seminggu, iaitu dalam lingkungan RM120 sebulan. Melaburkan RM120 sebulan pada pulangan 12% akan menjadi lebih RM118,000 dalam masa 20 tahun. Tidak pula dikira kos merawat penyakit akibat rokok setiap tahun yang menjangkau berbilion RM.

Jangan lupa juga mengambil insurans kesihatan. Malang tidak berbau, dan walaupun melakukan senaman dan menjaga kesihatan, adakalanya penyakit tetap hadir. Sebagai langkah berjaga-jaga serta merupakan strategi kewangan yang baik, dapatkan insurans kesihatan dalam meringankan beban kewangan sekiranya terdapat penyakit yang datang.

Kini, bukannya untuk kita memilih antara wang ataupun kesihatan yang lebih penting. Keduanya adalah penting di zaman ini.



*So aku nak highlight kan kat sini,memang pentingnya untuk setiap dari kita ada medical card.Dan IK pun ada beri pandangan beliau tentang perkara ini dalam artikel di atas.*

Sesiapa yang nak tahu dengan lebih lanjut berkenaan medical card oleh Etiqa Takaful,boleh hubungi saya di 012-2552600 atau mazwana84@yahoo.com. Percayalah,anda tidak akan menyesal spend around rm150 setiap bulan untuk medical card anda,sedangkan u will get lots of benefit up until your age is 88 years old.=)

Thursday, May 16, 2013

Pentingnya Simpanan Hari Tua


Jangan terkejut lepas habis baca artikel ni.

Pasal memang ini realitinya.

Bukan nak cakap kena ada duit yang banyak. tapi di kesempatan masih ada peluang nak menabung apa salahnya bermula kan.

Tahniah kepada sesiapa yang telah sedar pentingnya simpanan dan melindunginya. Tapi sedar je tak cukup,kena bertindak.

Jadi bagaimana nak bertindak?

Cepat-cepat contact saya di 012-2552600 atau email mazwana84@yahoo.com. Saya akan tnujukkan jalan.

Semua ini untuk anda. Saya cuma tunjukkan jalan.InsyaAllah.

=)

Saturday, May 11, 2013

Dah Ada Name Card

Hehe..nak menayang name card.

Nampak profesi0nal tak?

:D

Thursday, May 9, 2013

Asas Kena Kukuh

Perancangan kewangan yg betul dan tepat adalah ASAS KEPADA PEMBENTUKAN KELUARGA YG STABIL DAN GEMBIRA.

Setuju tak?

:D

*untuk mengetahui dgn lebih lanjut bagaimana saya dapat membantu anda melalui ETIQA TAKAFUL,boleh call/sms saya di 012-2552600*

Saturday, May 4, 2013

Ramuan yang Terkandung Dalam Sabun Vco + Bird Nest

Assalammualaikum semua.=)

Hari ni nak share ngan korang semua ramuan yang terkandung dalam sabun VCo (Virgin Coconut Oil) + Bird Nest.

Ye la..penting apa kan nak tahu isi kandungan bahan yang terdapat dalam any product yang nak kita pakai atau consume.


3 bahan utama yang terdapat dalam sabun VCo + Bird Nest ialah virgin coconut oil (minyak kelapa dara), bird nest collagen (kolagen sarang burung) dan vitamin C.

Apa yang dapat aku simpulkan,3 jenis bahan utama yang memang penyumbang utama kepada kulit yang sihat dan berseri-seri,membaiki struktur kulit dan membuatkan kulit muka kita jadi lebih lembut dan sihat semuanya ada dalam sabun ni.

So apa tunggu lagi.Hanya dengan RM42 anda akan dapat kulit idaman anda. Kulit akan lebih lembut dan bersih dari sebelum penggunaan.

Dan sempena PRU13 ni,aku akan bagi free gift kepada sesapa yang buat pembelian sabun VCo + Bird Nest pada hari ni dan hari esok.

Cepat-cepat email aku di mazwana84@yahoo.com atau sms/call ke di talian 012-2552600 untuk membuat tempahan.

=)

*Sesiapa yang berminat jugak nak tahu dengan lebih lanjut polisi Etiqa Takaful dan bagaimana ia boleh membantu anda dan keluarga boleh email ke mazwana84@yahoo.com atau boleh ke Facebook Mazwana Kamarudin atau call/SMS ke 0122552600 atau isikan je online form Etiqa yang dah di sediakan di bawah.I will get back to u ASAP*

Friday, May 3, 2013

Favourite Quote

Tetiba mahu share quote hari ni.

Ilmu yang ada harus di kongsikan.Barulah mencapah keputusannya


Setuju tak?


=)

*Berminat nak tahu dengan lebih lanjut tentang polisi Etiqa Takaful boleh email saya di mazwana84@yahoo.com atau boleh ke Facebook Mazwana Kamarudin atau boleh SMS/LINE 0122552600 atau isikan je form yang di sediakan di bawah ni.I will get back to you ASAP*

Thursday, May 2, 2013

Free Gift Untuk Siapa Yang Beli Sabun VCo + Bird Nest

Assalammualaikum semua.

Sempena nak mengundi hari Ahad ni,aku macam nak buat promotion pulak.

Siapa yang buat pembelian sabun VCo + Bird Nest aku akan bagi free gift black mask by Shiseido.



Harga Sabun Vco + Bird Nest : RM 42 untuk semenanjung dan RM47 untuk Sabah/Sarawak.
                                             (Free Postage)

Cepat-cepat order dari aku thru SMS di talian 0122552600.

Free Gift untuk setiap tempahan sabun sampai hari Ahad (5/5/2013) ni.


*Sesiapa yang berminat nak tahu dengan lebih lanjut tentang produk Etiqa Takaful dan bagaimana ia boleh membantu anda,boleh hantarkan email ke mazwana84@yahoo.com atau boleh ke Facebook Mazwana Kamarudin atau boleh call/SMS ke 0122552600 atau isikan je online form yang dah di sediakan.I will get back to you ASAP*





Selamat Hari Pekerja 2013



Selamat Hari Pekerja kepada semua!

Tak kira la kalau dia kerja makan gaji atau kerja sendiri,asalkan bekerja.

Mudah-mudahan produktiviti kita makin meningkat dan bekerja dengan penuh keikhlasan.

=)

*Sesiapa yang berminat nak tahu dengan lebih lanjut tentang polisi Etiqa Takaful dan bagaimana ia boleh membantu anda dan keluarga,boleh email ke mazwana84@yahoo.com atau boleh ke Facebook Mazwana Kamarudin atau boleh call/SMS/LINE 0122552600 atau isikan je online form di bawah ini.I will get back to u ASAP*

Tuesday, April 30, 2013

GA DOMAIN DOTCOM FREE

Klik banner untuk ke GA Penganjur


Assalammualaikum semua.

Rasa mcm dah lama tak aktif join GA.

Dan ini GA pertama yang aku join untuk 2 bulan kebelakangan ni.

Tahu tak kenapa aku tetiba nak join GA ni?

Sebabnye hadiahnya adalah akan dapat domain free.

Aku kan ala-ala sedang menuju nak menjadi seorang usahawan online so domain ni sebenarnya salah satu penyumbang utama dalam nak naikkan imej sebagai seorang usahawan.

Pelanggan akan nampak kesungguhan dan profesionalisme kita di situ.

Sebab tu aku harap sangat-sangat akan berjaya menang hadiah utama ni.


=)

*Sesiapa yang berminat nak tahu dengan lebih lanjut polisi Etiqa Takaful dan bagaimana ia boleh membantu anda dan keluarga,boleh email saya di mazwana84@yahoo.com atau boleh sembang-sembang santai di FB Mazwana Kamarudin atau boleh call /SMS/WhatsApp je di 0122552600 atau nak senang just isikan je online form di bawah.I will get back to u ASAP*

Lagi Kes Buli Di Sekolah

Dulu kita di kejutkan dengan penyebaran video buli yang melibatkan pelajar lelaki.

Tapi kali ni,yang aku tengok kat FB,melinatkan pelajar perempuan pulak.Aku tak sanggup nak tengok sampai habis. Betapa sedih sangat tengok anak bangsa jadi macam tu. Kesudahannya apa yang anak-anak dapat bila pergi sekolah?

Dunia ni luas lagi dik,jalan cerita kehidupan ko masih panjang lagi lepas sekolah. Jangan ingat jadi otai kat sekolah,ko boleh survive kat luar nanti.

Memang betul-betul sedih tengok video ni.

Tiada perikemanusiaan langsung.

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/yFsc9hIc0Ec" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


*Sesiapa yang berminat nak tahu dengan lebih lanjut polisi Etiqa Takaful dan bagaimana ia boleh membantu anda dan keluarga,boleh email saya di mazwnaa84@yahoo.com atau boleh sembang-sembang santai di FB Mazwana Kamarudin atau call/SMS/WhatsApps di 0122552600 atau isikan je online form di bawah.I will get back to you ASAP*

Monday, April 29, 2013

Wedding Mastura di Melaka

Photo: Tahniah mas dan suami!! #wedding #ukm #malacca #malaysia

Tahniah di ucapkan kepada Mas dan suami yang telah selamat mendirikan rumah tangga pada hujung minggu lepas.

Mas ni kawan aku time belajar kat UKM. Sama-sama 1 course. Sama-sama otak gila-gila dulu-dulu. Kahwin dah ko Mas.

Semalam yang hadir ke majlis tu ada Jehan,Wani dan Hazidah. Walaupun nak sampai rumah Mas main gamble je x de peta,tapi alhamdulillah sampai jugakkk. Dapat makan nasi minyak orang Melaka. Yang best nya ada asam pedas tetel. Suka sangat!

Tahniah sekali lagi ye Mas. Next wedding is Jehan. Pada bulan June ni. Turun Melaka lagi la aku.

=)


Sesiapa yang berminat nak tahu dengan lebih lanjut tentang polisi Etiqa Takaful dan bagaimana ia boleh membantu anda dan keluarga,boleh email ke mazwana84@yahoo.com atau boleh sembang-sembang santai di Facebook Mazwana Kamarudin atau boleh terus je call/SMS/WhatsApps di 0122552600 atau isikan je borang online Etiqa yang aku dah sediakan di bawah page ni.TQ!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...