Sunday, April 21, 2013

Apa Yang Akan Di Tinggalkan?

Pernah dengar tak orang cakap.."Prepare For The Worst"?

Maksudnya, dalam kehidupan kita ni..kita mesti lah sentiasa bersedia dengan setiap kemungkinan yang akan berlaku. Kita dah ready ngan segala macam persiapan if anything happen to ourselves and family.

That one memang kita kena fikirkan. Jangan ingat yang dah berkeluarga je yang kena fikir-fikirkan pasal hal ini,in fact yang bujang-bujang ni baik lelaki atau perempuan pun dah start kena fikir.

Aku tahu,tak semua pun dari kita ni ada hutang yang banyak..tapi cuba bayangkan if anything happen to us,adakah kita akan tinggalkan family kita untuk tanggung semua hutang-hutang kita?

Dan yang lebih menyedihkan, kalau kita di sahkan doktor menghidap penyakit, dan memerlukan perbelanjaan yang tinggi untuk kos rawatan, to whom should we turn to? Kat siapa kita nak pinjam duit? Dan kalau ada yang sudi nak bagi pinjam pun, adakah dia nak bagi kita pinjam dalam kuantiti yang besar?

Nasihat aku,sebelum terlambat..just prepare for the worst. And if alhamdulillah nothing is happen to us, end up kita dapat menyimpan. Duit yang bakal kita dapat after 30 years. Sedar tak sedar duit tu yang akan bantu kita once dah pencen nanti.

Fikirlah untuk long term. Berkorban duit dari sekarang untuk tabung perlindungan dan kesihatan demi kelangsungan hidup di masa depan. We never know what is lie ahead of us.

=)

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang polisi Etiqa Takaful,just drop me an email at mazwana84@yahoo.com atau boleh sembang-sembang di Facebook Mazwana Kamarudin atau SMS/WhatsApps 0122552600.

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...