Monday, January 9, 2012

Winter Garden

seriously aku mcm buat suke hati aku je pagi ni nak g keje kul bape.ala,,bukan pasal nak tau keputusan court regarding DSAI-Saiful Bukhari pun.x koserrrr....aku masuk lambat buat kilang mcm aku yg punye pasal gigih nak habiskan jugak novel Winter Garden.lagi sikit je pun.dan mcm sepatutnye mlm tadi dh boleh habiskan.tapi aku mcm dh ngantuk.hehehe...

x plan pun nak buat misi yg tak penting tu tapi bangun je pagi tadi,aku teringat..ala ada sikit je lagi pages nye.plus ada 5 minit lagi nak kul 8.so aku gigih gak habiskan baca.pulun punye pulun sambil di temani air nescafe panas...alhamdulillah berjaya gak habiskan buku nye.trus jadi moral up.

ni la buku yg membuatkan aku sesuka hati nak masuk kerja pukul berapa.hohoho
ni adalah buku kedua oleh Kristin Hannah yg aku baca.yg pertama aku baca tajuknye True Colors.pun best jugak.sampai berjaga malam gak aku nak menghabiskannya.so bila bukak buku kedua ni..at first mcm x sedap.pasal aku agak kurenggg gak ngan buku2 yg berlatarbelakangkan time dahulukala.

tapi rerupenye x semua pun berlatarbelakangkan masa dahulu kala.yg dahulukala tu hanya lah flash back untuk mengaitkan ngan cerita zaman skang.this book more about relationship between a mother and 2 daughters.anak2 perempuan dia mcm pelik kenapa mak dia sangat2 berlainan ngan mak org lain.mak diorang mcm langsung x hiraukan diorang.ape2 yg diorang buat semuanye x dapat sokongan.diorang hanya harapkan ayah diorang je kalo nak ape2.mak dia senyap je.as if diorang tu bukan anak mak.

rupe2 nye ada sebab n rahsia kenape mak diorang jadi camtu.semua tu terbongkar bile ayah dia nazak,n one of his last wishes is dia mintak isteri nye tu cerita kan the whole secret kepada anak2 perempuan diorang.at first,susah jugak anak perempuan dia nak pujuk mak nye supaya bercerita.tapi lame2 mak dia bercerita gak sampai la diorang akhirnye paham kenapa mak dia jadi macam tu ...

towards the ending,agak sedih la jugak cerita nye.agak terkesan jugak di hati aku.sebab tu aku sanggup masuk lewat ke opis pagi ni tadi.gigih.

korang try la baca novel2 Kristin Hannah.seriously best gile!memang x tipu.aku sangat2 enjoy baca novel2 Kristin Hannah.x rugi membelinye.

=)

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...