Friday, January 20, 2012

Sandal Baru

ye..aku memang suke beli sandal.sangat2 suka.mcm kalo yg selalu aku pakai dah nampak tanda2 perlu di tukar baru,memang org kata sangat x senang duduk.kalo boleh,jam2 tu jugak nak terjah mana2 shopping mall dan mulakan aktiviti mensurvey.tapi masalah aku ni ada 2 :

1) sandal dh kene ngan citarasa,tapi x de saiz.(kaki aku saiz 4 je.yg pelik nye skang ni sangat lah susah nak cari sandal yg saiz 4.paling kecik saiz yg ada adalah 5.bisa buat gua tensi tau.mcm ala2 penat dh ber'catwalk' depan cermin,pastu siap cam posing2 lagi,kengkonon nk pastikan kaki nampak seksi tak bile pakai sandal ni..sekali nye org kedai tu akan cakap,x de saiz 4.paling kecik saiz 5.aku mcm ok,KECEWA!) 

2) sandal dah la x kene ngan citarasa,harge nye pulak mcm x reasonable.aku takde la cakap aku ni kedekut,tapi seorang pembeli yg sangat berhemah(hehe...puji diri sendiri).sebab tu kalo dh sampai masa nye nak kene tukar sandal,aku memang survey/ricky bagai nak rak la kedai2 yg offer design yg menarik tp harga sanagt2 affordable.aku tak stick to 1 brand.sume pun aku pakai muat je asalkan sandal tu menepati kriteria aku.ape kriteria nye???/


 a) sandal mesti nampak seksi di kaki aku
  b) sandal tu multi purpose - maksudnye boleh di pakai ke semua acara.ke majlis kawin pun                 boleh ,g jalan2 pun boleh,g kerja pun boleh.semua pun boleh.aku ni malas nk tukar2 kasut .malas nak simpan banyak2 sandal.ni kriteria yg sangat penting.


ha..tu la 2 syarat utama yg aku gune waktu nak beli kasut.hehe..mcm ape je kan.so for the recent case,aku nye sandal yg skang dah mcm x menarik di mata aku.so memang dah beberapa bulan aku duk survey sandal untuk beli.tapi tu la,selalu x akan beli pasal dua2 sebab yg kat atas tu.memang frust gile.


aku ni dh la jenis kalo boleh,selagi x dpt barang tu,selagi tu la agenda ke shopping mall adalah usha sandal.x jemu2.dannnnn..alhamdulillah...hari ni berjaya menoktahkan pencarian tu.sangat suke.tadi g Kepong.collect cheque untuk kilang.dan2 la aku nyinggah Jusco Kepong kannn..=p


pusing punye pusing..wah..akhirnye berjaya!sangat terharu ngan kesabaran diri selama ni.kalo aku beli tanpa banyak pikir tu makne nye memang tu la pilihan yg palingggggg tepat.sangat suka....!




aku x de la beli yg camni.cume nk tunjukkan yg aku sangat2 suke kasut/sandal jenis wedges.tadi pun beli yg jenis camni la.serius kaki I nampak seksi u.hehhe


so..berakhir lah pencarian aku untuk sandal baru.boleh la tenang jiwa dan raga ku.

tapi tak tau la selama mana....jap2 kang..dlm 2,3 bulan lagi..mula la start meroyan balik.muahahaha....

4 comments:

  1. weh wedges dlm gambo tuh sgt kiut. aku suke gak..btw aku slalu tunggu time vinci buat clearance. time tuh bnyk plak size 3 or 4..time biase memanjang xda.pelik kan

    ReplyDelete
  2. kan...cute sesangat.tp memang betol pun.sgt ✘ paham nape x da saiz kecik² dh skang.dulu cm ada je time nk beli.tp skang sgt la susah dh nk cr size.

    ReplyDelete
  3. ous suka wedges... selesa kan? tinggi la sikit die naik dlm 3-4 inci.. eheheh

    ReplyDelete
  4. Hahaha..mesti la.br la nampak tinggi.kalo ✘,rendang je.

    ReplyDelete

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...