Wednesday, January 4, 2012

Entry Pertama Untuk Tahun 2012

yeahaaaa....dah 4 hb pun hari ni tapi aku maseh x de entry pertama untuk tahun ni.maka dengan ni,rasmilah blog ni untuk tahun 2012 ngan entry ini.ape aku tulis ayat ni?macam ayat tunggang langgang.haha..sebenarnye x de ape pun yg nak di tuliskan tapi tadi bile nampak hari ni 4hb Jan,baru aku ingat hari ni birthday abah aku!.

Abah turns 58 this years.tapi x de cucu lagi..huwaaaa...aku kene cepat2 kawin tahun ni dan bagi abah cucu.eh,tibe kan aku.boleh di jadikan azam ni!..hehhe...

HAPPY BIRTHDAY TO ABAH!!!KAK LONG LOVE U FOREVER!

ha..baru ingat!malam tadi aku berjaya habiskan novel tajuk The Last Song yg di tulis oleh Nicholas Sparks.serius best cite ni wehhhhh!aku baru first time baca novel by him,tapi serius x tipu memang best cite nye.in fact aku sampai mengalirkan air mata towards the end of the novel.

cover novel

aku menangis pasal cite ni mostly about relationship between father n daughter.at first anak perempuan dia ingatkan ayah dia lah penyebab nye penceraian di antara mak n bapak.sebab tu dia jadi rebel sangat2 sampaikan sanggup x nak bercakap ngan ayah dia selama 3 tahun.then tetibe untuk musim panas tahun tersebut,ayah dia mintak dia n adik nye bercuti kat umah ayah nye.dalam tak nak tu,kene pergi gak la jugak.

sampai kat hometown ayah dia,Ronnie (anak perempuan) sangat2 down n rasa marah sangat2.ye la,dia memang dah la sakit hati ngan ayah dia,alih2 ayah dia ajak lak dtg bercuti.x ke hangin dia.tapi Jonah (anak lelaki),adik Ronnie sangat2 suka dan banyak habiskan masa ngan ayah dia.

Ronnie sampai2 je kat situ dah wat tunjuk perasaan la kat ayah dia.dia buat tak tau,marah2,tak balik umah semua,kawan ngan budak jahat sampailah dia berjumpe dan terjatuh cinta ngan Will (part ni aku paling suke...very the romantic!).

time dah bercinta ni la,baru dia slow down skit ngan ayah dia.pastu baru lah terbongkar rahsia yg kenapa ayah diorang nak sangat diorang dtg bercuti ke umah ayah.part ni dh start sedih2...ape rahsia nye?baca la sendiri...aku sampai menitiskan air mata....sedih sangat..touching sangat.


tadi dok searching cover novel,baru aku tau rupenye novel ni dh pun di filemkan.Miley Cyrus jadi heroin.pegang watak Ronnie.wajib aku kene g cari CD nye ni.ke kat youtube ade?very the sweet kalo dapat tengok filem ni..daydreaming jap...hehe...

=)

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...