Friday, July 1, 2011

Pekeliling

salam hari jumaat buat semua...
hmmm....setiap kali hari jumaat je...takde benda len yang aku suke nak buat..
kalo nak update entry blog ni pun..
mesti nak cerita pasal sesi mengimbas kenangan dolu2..
hehe...

2,3 hari lepas..aku duk teringat kenangan aku dengan Perhentian Bas Pekeliling..
korang tau kan kat ne tempat tu???
aku pun tak pasti skang ni maseh ada lagi ke tak Perhentian Bas tu..
tapi kalo dedulu..start dari aku zaman matriks sampai la ke zaman UKM...
ni la perhentian bas fave kalo nak balik ke Bentong....
pasal nye kalo nak balik Bentong...kene amik bas dari Pekeliling ni je...
tempat2 len takde nye de bas nak balik Bentong..

waktu tengah tunggu bas ni la...
ko leh usha..kot2 terserempak ngan budak2 Bentong ke...
tapi for sure ko memang akan jumpe nye la....
pasal nye ni je port bas nak balik Bentong...
bersepah budak2 Bentong nunggu bas kat sini..
bas pulak 1/2 jam sekali gerak..
ada 2 bas yang offer perkhidmatan angkut kitorang bawak balik ke Bentong..
Bas Union ngan Bas Central..
kalo bas Union..bukan bas stop2...
Bas Central lak jenis bas stop2...
mane2 pun aku layan naik..asalkan ada seat kosong sudahhh..
tapi yang azab nye bas Central..tambah2 time peak hour..maksudnye time org balik keje...
ko memang kene berebut nak naik...
sebab tu kalo aku nak balik Bentong dari UKM..aku akan budget masa...
paling nak elak..sampai kat pekeliling..time org dah kuar keje..
memang la ko hazabbbb sangat nak bersesak naik bas tu...

tapi sejak dua menjak dah tak naik bas ni...
merempit naik keta ...
Perhentian Bas Pekeliling tu cume kenangan je bagi aku..
aku bersyukur kerana di beri peluang merasai suasana di pekeliling tu..
walaupun menakutkan (ye la...kalo malam je kat situ..creepy semacam pasal takut la...ramai org jahat...risau aku..),penuh ngan asap kenderaan sume...
tapi kat situ aku boleh jumpe different kind of people...
i'm glad to be part of it...
mengajar aku erti kesusahan...

yang penting..memang terbaik r Perhentian Bas Pekeliling..
kerana ko...berjasa dalam hidup aku..
menghubungkan antara UKM dan Bentong..
kalo tak..ada aku grad seperti skang???..
hehe...

ini lah dia suasana di Perhentian Bas Pekeliling....

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...