Wednesday, July 13, 2011

Kali Yang Ketiga

hmmmm....kalo cukupkan kuota sampai kali yang keempat...
yang paling suke frasa ni..
mesti la org lelaki kan...
ye la..dapat kawin sampai 4..tak ke bahagia rasenye bagi mereka...
kalo tak..tak kan Abg Salleh Yaakob kite senyum melebar sampai ke telinga...

tapi kali yang ketiga bagi aku nih...
adalah kali yang ketiga nak g amik exam PTD...
well....even kali ketiga pun,untuk dua exam yang sebelum ni..
aku pass aje...
cuma yang kali pertama...exam pass tapi sangkut di PAC (Assesment Centre = stage 2 after pass exam)...
kejadian ni berlaku pada tahun 2007..ngam2 after aku grad..
bapak la excited pasal lulus exam..first time amik exam kerajaan..mau tak gembira..
walaupun penat bagai nak rak buat karangan bagai..
Alhamdulillah..lulus gak..
dah lulus tu..dapat lak g PAC kat INTAN Wilayah TIMUR..
time ni maseh lagi konsep PAC 3 hari 2 malam..
hamikkk ko...bermalam kat dalam INTAN tu..
then di suruh nye ko berdebat,berbahas,berlari,berpidato bagai...
aku dah la 1st timer buat benda2 ni sume..
mau rase tak semput!
gagahkan jugak buat segala macam benda tu..
dalam hati fikir...mak aiiiihhh..bapak r susahnye nak masuk kerja kerajaan..
tapi mujur diorang sediakan makan lengkap 6 kali makan..
sedap2 lak tu...terubat sakit hati...
tapi walau sesedap mana pun makan nye..aku GAGAL di stage ni...huhu...
terus merajuk tak mo isi dah borang SPA...

then 3 years after...terbukak balik hati nk isi borang tu...
sekali lagi..di panggil untuk sit exam...
aduhhh....layan kan aje...
Alhamdulillah..lulus...
so mari g PAC kat tempat yang same..
tapi kali ni konsep sehari je...
aku macam..wah!..suke nye...
ok la...untuk kali ni..cume semput bab berlari..wajib la dah lame gantung kasut sukan sejak zaman UKM..
maka nye..nan hadooo berlari...
tapi kali ni keputusan sangat tak terjangka...
aku LULUS PAC...
hoyeahhhhh...so mari prepare untuk last stage which is interview lak...
aku kene g interview kat SPA Jalan Cenderasari...
ok..sangat 1st timer untuk hadapi benda ni..
so tak boleh nak expect ape dan sangat takuttt...
tak perform sangat kot aku dalam interview tu./.
maka nye surat yang sampai kat umah tulis
"MINTA MAAF..ANDA GAGAL!"
aku macam serius nangis...
betul weyyyy...ko bayangkan bape stage aku lalui..
in the end..duppp..GAGAL!.
penat aku berlari bagai ....berpidato bagai...
ok..KO GAGAL!...
damn!

tp tah kenapa..tahun ni isi lagi borang SPA...
dan sekali lagi di panggil untuk sit exam...
wey....kalo tak di ikutkan dan tak fikir harapan mak ayah aku...
tak kuasa aku nak repeat sume tu from the beginning...
serius penatttt gile nak memikirkan stage after stage yang ko dah lalui tu...
tapi nak tak nak..kene cube nasib lagi...

emmm....tak leh ke untuk org yang cam aku ni..
skip exam...atau skip PAC...
pasalnye...hadoiii la....bape banyak kali exam dan PAC aku nak tempuh sebelum sampai ke last stage..
tu kalo lepas last stage...
kalo tak lepass lagi..
memang petanda nak kene give up la tu..
kerja je la ngan swasta tu sampai bebila..
i rest my case...

hopefully everything is going on smoothly right the way to the last stage..
walaupun sudah muak ngan exam..ngan PAC..
tapi demi nak sampai ke last stage..
ku gagahkan jugak..
sampai tahap aku nih ha...
langsung tak fikir ape pun...
WAJIB DAH LALI NAK G AMIK EXAM TU!...

huhu....

lapar jadinye aku..
dah la..nak kuar lunch...

=)

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...