Wednesday, May 4, 2011

SINGAPORE TRIP - DAY TWO

sambung balik untuk hari kedua pulak di Singapore.
untuk hari ni,kami sudah planning untuk g ke Universal Studio di Sentosa.
so pagi2 hari lagi dah bangun bersiap.
dah la pagi tu breakfast meggi + milo 3 in 1 je..haha..
punye la semangat nak ke USS..sampai sarapan meggi je kan..

dari hotel,kami naik bas sampai ke Vivo City.
train nek ke USS hanya terletak di level 3 dalam Vivo City.
so naik train terus sampai ke USS.

oleh kerana kami dah siap2 beli tiket thru website..so tak yah nak penat beratur bagai untuk beli.
kami just tunggu untuk gate bukak je.kul 10 pagi baru boleh masuk dalam USS.
once dah masuk..memang marvellous la kat dalam tu..
memula korang akan jumpe kawasan Hollywood dulu...
kat sini..macam ala2 Hollywood kat US tu la...dari segi bangunan nye sume/..exactly resemble the real Hollywood...

from Hollywood..kami gerak ke kawasan New York pulak..same gak cam kat Hollywood tadi..cume yang ni macam ala2 di New York pula..sakan bergambar je kami sume..hehe...

abis di new York...kami memasuki pulak Sci-Fi City..kat sini ada roller coaster dan game2 lain..tapi sorry la aku tak naik roller coaster tu..takuuuutttt..hehe...

dari Sci-Fi City,kami gerak ke Ancient Egypt lak...aku try la naik roller coaster nye..pergh..nak gugur jantung aku!..ingatkan tak horror sangat...rupenye same je....dah le dalam tu gelap je...tak nampak rail nye camne...memang pasrah je aku dalam tu...serik nak masuk dah!...

dari Ancient Egypt..kami ke The Lost World pulak..tapi kat sini macam ramai yang beratur..so kami terus gerak ke Far Far Away lak...nanti baru pusing ke Lost World semula..di Far Far Away,kami masuk tengok Shrek 4D..best gile!...enjoy aku di buatnye...

abis yang kat Far Far Away,baru la kami gerak semula ke Lost World..tapi time ni..aku dah flat gilee dah..tak larat...cume mampu bergambar je...

korang saksikan je la gambar2 di bawah ni ye...






ni la antara gambar2 yang dapat aku snap semasa di USS..
kalo nak gambar2 yang lebih banyak..g je kat FB aku ek...

to be continued...

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...