Saturday, May 14, 2011

Sejam RM2.50

ha..selamat hari sabtu sume...
so ape plan hujung minggu nih?..
kuar g tengok wayang?
ke g jenjalan je?..
tak kisah le ke mane2..asalkan buat benda berfaedah...

eh..ingat tak hari tu aku ada baca novel tajuk sejam rm2.50 hasil nukilan Norhayati Berahim?..
so..aku dah abis baca..sangat struggle ok..
despite of nak tau asal tajuk nye camtu..of course la..pasal tak sabar nak abiskan baca..
sangat a page turner novel...
hehe..

ni la cover novel ni..keluaran terbaru dari  Norhayati Berahim..


my first impression?..
of course la pelik asal tajuk novel ni camni..
so makin menggila keinginan nak baca novel ni..
dan...Norhayati Berahim memang tak penah menghampakan aku..
memang best cite ni..
penuh ngan informasi berguna..hadis2..
dan..aku suke pasal nama watak tak begitu moden sangat..
mudah2 je nak ingat...

background novel ni..memang dekat di hati aku..
pasal nye berlatarbelakang kan kehidupan kampung dan keseluruhan watak adalah sangat down to earth...
memang dekat di hati..
watak antagonis pun ada jugak..tapi tak sebusuk hati sangat..which is bagi aku...sangat2 ok..
ada sesetengah watak antagonis dalam novel len..aku rase..macam melampau sangat busuk hati nye..
pada pendapat aku la...

tapi ada satu benda je yang buat aku jeles ngan watak utama cite ni iaitu Wafa..
pasal nye...Wafa pandai melukis..
huhu,...aku nak sangat pandai melukis..
pasalnye aku leh la wat free lance..
kerja pun dari umah je..
sekali dapat jual lukisan ..dapat paling kurang RM 10k..sangat jeles ok..
boleh tak nak cakap..aku sangat2 jeles ngan Wafa...

g holiday pun Wafa boleh lagi nak melukis dan jual lukisan tu..
bertambah jeles lagi la aku ni yang suke holiday ni..huhu..
tapi apakan daya..bakat melukis tu yang adoo je aku ni..
sabarrr je la...

ok..back to the novel..
kenapa Sejam RM2.50?..
kerana dengan RM2.50 ni adalah titik perubahan dalam novel ni..
ape titik perubahan nye?..
hehe..baca la sendiri..
tak leh la nak spoil banyak2 dalam blog ni kan..
unfair to semua...

konklusi nye..novel ini menekankan tentang kekeluargaan dan hubungan sesama manusia..
simple concept in this novel : to forgive and forget..but what's there to forgive and forget?..
read this novel and u will get the answer...

=p...

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...