Friday, May 27, 2011

memang best..sangat addicted!

sejak dua menjak ni..
aku memang jarang amik lunch...
selalu aku akan makan benda2 untuk alas perut je..
tah le..rase malas nak makan..
boleh tak fikir macam tu?...
hehe...
pasal nye bile perut penuh..maka automatik nye..mata ku pun turut jadi kuyu..
so dah kuyu mata..benda paling syok adalah membuta..which is,takkan nak membuta waktu keje...
sebab tu..aku prefer untuk lit2 lunch je gitu..
(sebenarnye dalam misi mendiet jugak...ngeh..ngeh)

dan salah satu benda yang aku tetibe jadi gemar skang ni adalah...

takde le aku makan sume nih..kalo makan sume nih..sikit lebih kurang aku makan je nasi tu kan..


ala...korang mesti pernah dengar nye kan brand ni?..
auntie anne's..pergh..memang best gile pretzel nye..
aku gemar caramel almond..
dapat lak cicah ngan kaya nye tu..memang terliur r...
pastu makan lak yang panas2 tu..
pergh!..(nasib baik baru makan lunch tadi..kalo tak meroyan le aku nak kene gak berkejar beli pas balik keje nih!..)

tapi sambil2 aku makan tu..aku duk pikir gak..
pretzel ni ape?...
so meh google jap...emmm rupenye ni sebenarnye maksud pretzel...
nih aku amik dari wikipedia...

pretzel (known as Brezel in German) is a type of baked food made from dough in soft and hard varieties and savory or sweet flavors in a unique knot-like shape, originating in Europe. The pretzel shape is a distinctive symmetrical looped form, with the ends of a long strip of dough intertwine brought together and then twisted back onto itself in a certain way ("a pretzel loop"). Pretzels in stick form may also be called pretzels in the English-speaking context. For seasoning and decoration various glazes, salt crystals, sugar and various seeds or nuts can be used. The size varies from large enough for one to be sufficient, to much smaller.
 so ok tak explaination ni?..
macam pretzel ni jenis roti yang kene ada macam ala2 ikatan tali la rupe bentuk nye..
la camtu ke...idak le tau nye aku ni..
tau makan dan rase nye memang best tu aje...
hehe...


**makan aunti anne's lunch tadi..tapi sampai ke waktu nak balik dari opis ni..macam kenyang lagi...!

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...