Friday, November 11, 2011

Untuk Yang Ke Sekian Kalinya

Ye...untuk yg ke sekian kali nye...
Aku menggagahkan diri untuk pencuba lagi nasib di PAC..
For those yg tak tau..PAC stand for PTD Assesment Centre..
Gigih sangat la aku kan nak masuk government service..
Sampaikan ni adalah percubaan kali ketiga...
For the record,aku pass semua exam..
Dan semua pun dapat g ke stage PAC..
Cume percubaan kali kedua last year..
Adalah sangkut di interview..
So this time around,exam masih lagi pass..
Aku x tau nape,tapi everytime I'm sitting for the exam,mesti ada a good feeling yg aku mesti pass..
Dan Alhamdulillah...rezeki aku ada dan tak penah lagi tak pass exam...

Untuk percubaan kali ni,aku dah setkan dalam hati..
Aku akan cube yg terbaik..dan ini akan jadi percubaan aku untuk kali yg terakhir..
Kalo x dapat,...it's enough of trying..mungkin aku x de rezeki untuk berkhidmat dalam service..
Ye la..mau tak nye..bayangkan la...
Nak wat PAC je..ko kene berabih duit semata2 nak nyampaikan ke tempat wat PAC..
Selalunye aku dapat INTAN Kemaman untuk wat PAC..
Macam dekat la skit untuk aku g..
Tapi untuk tahun ni..
Hamikkk ko..meh kene g INTAN Sungai Petani..
Mencik tau...pasal dh la jauh..
Pastu x familiar ngan tempat tu..
INTAN Kemaman gak yg dekat di hati..

Mula berbelah bahagi gak nak g..
Pasal malas nak mintak cuti lelama..
Ye r..kali ni..PAC 2 hari 1 malam..
Tarikh nye tengah2 minggu lak tu..
Tak ke bos aku melompat lak nanti bile tengok aku cuti lelama..
Hadoiii la..mencik tau..
Tapi di sebabkan  mak aku kata,,pergi je la..cube nasib untuk kali terakhir..
So amik keputusan untuk pergi kan jugak.

Dan seperti biasa...aku ke sana bersama2 rombongan family la kan..
Habis angkut adik,mak dan ayah ke sana..
Dan seperti biasa jugak..
Aku akan di tinggalkan di INTAN..dan mereka akan teruskan berjinggo melancong tanpa aku..
Mencik lagi..kene tinggal..
Aku lak kene bersusah payah memerah otak ,bercakap dan kengkonon berspeaking  bagai kat situ kan..
Tu belum tambah lagi nak kene berlari semua bagai..
Mujur INTAN Sungai Petani ni ala2 landai skit..
So x de la semput ngat berlari..
Ni pun terasa lagi kesakitan kaki nye ha..
Ye la..org dahhhhhhh lame tinggalkan alam berlari2 dan melasak..

So far for the PAC yg 2 hari 1 malam aku lalui tu..
Overall aku sifatkan aku perform la kot..
Itu pun dah cuba yg terbaik dan cube untuk jadi diri sendiri..
Tak kuasa nak faking2 untuk tarik perhatian panel ke ape..

for the time being..hanya doa dan tawakal je yang mampu skang ..
Nanti sama2 kita tunggu samada aku lulus atau tak untuk advance to the next stage.

InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...