Tuesday, November 1, 2011

Short Trip to Strawberry Farm

Weehuuu..aku memang suke merayap..
Suke nak g tempat2 baru..
Indahnye dunia kalo boleh buat benda2 ni tiap2 masa..
Tak yah g keje..
Kene kawin ngan anak Dato' la kalo camne..=p

Since aku vacation ke Genting Highlands last week..
Dan baru2 ni ada terbaca dalam paper pasal kat Genting pun dah ada ladang strawberri nye sendiri..
Memang teruja kot nak g ..cause i'm a strawberry lover..hehe..
So semalam berjaya la merealisasikan impian aku nak ke sana..
Dengar cite kat situ boleh petik sendiri buahnye pastu bayar la on the way out..
Kalo dia bagi free...lingkup la ladang tu..

ni sebenarnye bergambar waktu dh nak balik..tapi strawberri ni letaknye kat pintu masuk
Comeyy tak aku bergambar sebelah strawberri tu?
Comeyy kan..=p

Meh aku tunjuk suasana dalam tempat tu..


ni name nye aksi menggedik..

diorang takde ajar pun cara nak potong..belasah je.

ranum nye!

sebenarnye boleh petik je..tapi tak leh makan.dah timbang dan bayar baru leh makan..tapi aku makan je..=p

gadis dan strawberri..boleh???

hasil petikan pada hari semalam...merah2 strawberri nye.
Emmm..ok la bagi sape yg nak merasa petik buah strawberri sendiri..
Kalo sape yg ada anak2 tu..kalo rase nak bagi diorang rasa pengalaman ni..
Boleh la bawak dtg ke sini..
Free entry...siap leh petik2 buah lagi..
Expose to the kids..
Takde la duk asik main game kt PC atau handphone je kan..

Tapi selain dari ladang strawberri ni,ada banyak je lagi ladang dalam tempat ni.
Ada banyak lagi tempat2 menarik yg boleh kita pusing2..
Masalahnye memang kene pusing dan lalu pun tempat2 len tu..
Pasalnye kat sini diorang buat style satu pintu masuk,satu pintu keluar.
Korang x boleh kuar dari sini tanpa lalu semua tempat2 / ladang2 lain dalam ni..
A very good marketing strategies..
lepas penat petik strawberri,ada tempat macam kafe la..ada jual aiskrim bagai..so aku pun makan la aiskrim..tapi mahal la..layan kan aje..

ni tempat macam jual produk2 tempatan la.kerepek labu..kerepek  pisang..dan berbagai2 kerepek lagi..


ni pulak tempat sayur2 + tempat bunga2


gadis dan labu

ni last point before jalan keluar..

Overall ok la..
Cume satu je aku tak puas hati..
Mesti kene kompelin kan...
Kan korang dan sibuk bagai nak rak petik buah strawberri tu..
Kan kene timbang +bayar kan..
Tapi masalahnye..mungkin pasal ramai org ke ape semalam..
Tempat cashier  tu agak padat dan tak sistematik skit.
Org macam x tau nak beratur ke ape..
Aku pun tak tau barisan nye camne..
Diorang main potong je..
Dan don't have good info on what u have to do rite from the first time u pick up the basket up until to the payment counter.

Boleh tak,aku dah beratur bagai..alih2 dah timbang sume..
Si pekerja letakkan je aku nye strawberri kat tepi mesin penimbang tanpa memforwardkan strawberri aku ke meja pembayaran..
So aku dengan selamba..trus je tinggalkan strawberri tu kat situ.
Tak kuasa la dah dah bertaki ape bagai..
Lantak pi je buah yg aku dh petik tu..

Tu je la yg tak best nye..
Yang lain...ok dan di sarankan untuk bawak anak2 ke mari..

=)

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...