Wednesday, November 23, 2011

Tak Payah La Nak Buat Camtuuuu...

Salam readers...
ewah..sejak bila lak pandai nak bergreeting bagai aku nih???
Selalu nye main terjah je bila di permulaan entri..
Tetiba lak dtg mood nak bergreeting bagai kan..
Ok la tu, baru la org selesa ngan kita kan..
HAha..tibe je!..

Aku ada baca satu entry di blog Ezmaliza (si cantik manis student UNIMAP)..dia duk cite pasal ada certain org yg bile dah lawat/baca/singgah blog org,suke nak let the blog's owner tau yg dia dah drop by and please return back the visit.
Selalunye org camni dia kasi exchange link dia kat shout box la..
Dan aku setuju ngan pendapat dia yg mengatakan kalo org buat camni..duk mintak2 exchange link dan return visit tu macam as if 'memaksa' kita untuk ke blog dia.
Ala ni kan kes mcm nak naikkan traffic blog dia la.

Aku highlight isu ni bukan ape...aku pun non hadoooo gak blognye..
Follower pun ada berapa je..
Sehari pun bape org je yg dtg jenguk blog aku ni..
So nak compare kan ngan blog Ezmaliza tu pun jauh benar bezanye..
Tapi aku takde la beria benar nak "memaksa" org dtg ke blog aku.
Bagi aku,biarlah yg dtg tu atas keikhlasan diri mereka sendiri.
Ye la..kengkadang segan gak..aku bukan tulis bombastic sgt pun..biasa2 je..
It's more to tulis ape yg aku rase je..

Pasalnye bile duk promote org suh dtg blog kita,sekalinye kita pun tulis tah ape2..tak ke malu..
Biarlah semua nye terjadi ngan sendirinya..
It's takes time..
Bukan nye hari ni setup blog..esok lusa dah berpuluh ribu follower ko kan..
Layankan aje pun..
Aku menulis pasal sesaje nak curhat (hehe..kalo di Indonesia..curahan hati akan di pendekkan jadi curhat...)

So pokok pangkalnye niat kita untuk buat blog.
Kita tulis ape yg kita rase..
Dengan harapan tulisan kita ni indirectly boleh sedarkan org dan in the same time boleh tambah maklumat di dada dan juga kenalan.

=)

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...