Monday, February 24, 2014

Officially 6 Months Pregnant

Alhamdulillah..aku hampir nak melengkapkan trimester ke-2 kehamilan. Minggu ni genap aku 6 bulan mengandung.

Syukur alhamdulillah baby tak banyak meragam dalam perut. Tapi aktif dia dalam perut mummy. Duk pusing sana -sini. Especially kalau lepas makan dan time solat. Terasa sangat gerakan baby time tu.

Tapi kesian kat suami la..time dia nak rasa baby gerak-gerak,time tu la baby tengah rehat kot. Beria suami letak tangan kat perut aku,tapi baby diam je. Hehehee...

Takpe la bang, nanti time dah keluar, abg gomol la baby ye. Hihihi..

Walaupun dah 6 bulan ni,tapi aku satu persiapan pun tak buat lagi untuk sambut kedatangan baby.

Barang-barang tak start beli pun lagi. Cuma last week je,aku ada print out list kelengkapan yang patut kena beli. Dah tunjuk kat suami,dia kata nanti boleh la start beli dah sikit-sikit. Aku dah geram tengok baju-baju baby yg comel-comel. Tapi still tak nampak baby dalam perut girl atau boy. Dah 2 kali scan, dua-dua kali jugak baby duk sorok-sorok lagi.Nak bagi surprise kat mummy la tu..Hihi.. tak kisah pun gender apa,asalkan semuanya sihat walafiat nanti. InsyaAllah.

Doa-doakan ye aku dan baby sihat-sihat je. Ni pun dah start cuak dah ni memikirkan situasi dalam labour room nanti...


=)


No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...