Friday, March 16, 2012

Bunohan

Salam Jumaat buat semua.Hari ni dah 16hb Mac.Serius rasa sangat sekejap..tau2 je dh tengah bulan 3.Cepat rasa nye masa berlalu.

Hari rabu baru ni,aku g tengok filem Bunohan.Since aku ni x de peminat filem Melayu tegar..tapi memang mostly filem melayu aku layan je tengok kat wayang walaupun ramai yg kat luar sana claim,membazir duit je tengok wayang filem melayu kat panggung.Tapi the satisfaction is different compared to kalo tengok kat tv or cd.Memang lain.

Macam mane aku boleh tertarik nk tengok cite ni pasal nye aku ni pun ala2 suke je naskhah2 yg berat.Tapi Bunohan takde la seberat mana naskhah nye.Cuma kene berfikir sikit la.Since aku dah banyak baca sipnopsis filem ni thru review kat paper so aku x rasa berat nak memahami jalan cerita ni.

Yang jadi terkejut nye,hall malam tu quite full jugak la.Memang ramai yg tengok.Even Chinese pun ada yg tengok.Sampaikan aku tanya Pian betul ke tidak movie hall kami  masuk ni.Kot la salah masuk hall.Pasal aku pusing2 tengok few penonton adalah mereka yg berbangsa Cina.Bangga la jugak jap.

Bunohan is merely about perebutan sekeping tanah.Pokok cerita adalah tentang isu ini.Tapi hanya seorang je yg titik berat kan tentang isu tanah ni.Di sebabkan tanah ni la,yg membuatkan semua isu2 lain muncul.Ilham,Bakar n Adil adalah sebenarnye adik-beradik.I knew it after baca review.So bila tengok filem ni,aku x da la duk pening2 cari perkaitan antara mereka bertiga ni.

It's ok about the film.Tapi serius rasa x puas nak tengok pasal rase nye banyak benda yg tak terungkai dalam filem ni.Unless kita betrul2 memahami dan menghayati setiap dialog dalam cite ni.It's like setiap perbualan ada lapisan nye.Indirectly speaking.

Quite unexpected jugak ending nye.Dan di sebabkan ending tu jugak la,aku jadi mcm ala..habis dh ke cerita,.I want more.Macam tu la.

So for those yg nak tengok,just go n watch.Many things u will learn from this film.It's worth ur money.

=)

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...