Thursday, February 21, 2013

Review Novel Pecah

Ha..kan hari tu duk sibuk cerita yang aku ada beli novel baru tajuk Pecah?

So aku dah berjaya menghabiskannya. Yezzza! Tak stay up pun nak habiskan pasal kebetulan aku adalah "bendera merah",so memang santai habis la nak menghabiskannya start dari balik kerja membawak ke malam.

Kesimpulan dari Pecah yang berjaya aku baca tu adalah memang terbaikk! Kalo korang jenis suka baca novel-novel penyiasatan ni memang sesuai sangat beli buku ni. Aku kan memang peminat tegar sebarang bentuk cerita dan drama TV yang berbentuk kepolisan,kepeguaman dan penyiasatan,maka this novel is the right one for me!


Awal mula cerita korang akan di hidangkan dengan satu rompakan di bank. Memula baca tu ingatkan rompakan bank tu mcm takde apa kaitan pun ngan cerita sebenar,rupanya rompakan tu adalah satu titik mula kepada semua benda persoalan yang bakal bersarang dalam kepala korang.

Memang tak nampak pun kaitan antara setiap watak dalam buku tu tapi itulah adventure yang sebenarnya. Korang akan di bawa ke setiap penjelajahan minda setiap watak untuk akhirnya dapat la di rungkai yang mereka semua itu berkait antara satu sama lain.

Endingnya agak sedih. Dan bagi aku,cerita ni terjadi hanya di sebabkan satu watak je. Dan terus berkembang kepada yang lain. Boleh di katakan tak sangka jugak la endingnya.

So bagi sesapa yang nak beralih angin dari novel cinta,boleh la try pick this title. Ada jugak cintan-cintan dalam buku ni, tapi takde la melalut-lalut sangat. Fokus utama adalah penyiasatan.


Jom la reramai sokong beli Buku Fixi.

Memang tak mengecewakan.

=)

5 comments:

  1. menarik jugak.tp dah lama tak baca novel la..

    jom join segmenn ni, nak?

    http://lobaksusue.blogspot.com/2013/02/segmen-lagu-favourite-saya-by-leeyana.html

    ReplyDelete
  2. Best kan? tahu tak yang novel Pecah ni akan di movie kan? dengar dengar macam tu la. Tak sabar nak tengok. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. a ah..tahu yang Pecah akan di jadikan filem.tahun ni keluar kan.=)

      Delete

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...