Monday, December 5, 2011

Ombak Rindu yg Menderu-deru

Aku ada dua must watch film for this year.
1) Twilight : Breaking Dawn
2) Ombak Rindu
 Dan di sebabkan aku ni jenis kalo tang bab2 melagha nye pasal,memang akan mengusahakan jugak supaya misi aku nak tengok kedua2 filem itu adalah tercapai.Tapi kalo tang keje,x pulak macam tu.,Hahahaha...
So alhamdulillah,dua2 filem pun aku dh berjaya tengok.So my mind now can be at peace until I come out with another must watch list.Hehe.


For those yg hardcore pembaca setia novel Melayu,for sure kenal dan familiar sangat dengan cite ni.Of course la kan,pasal filem ni adaptasi dari novel dengan tajuk yg sama.Aku pun dah lame sangat  baca novel ni.Sangat jatuh cinta ngan hero novel,Haris.So bile dengar akan ada filem akan kuar untuk novel ni,jadi x sabar gila nak tau sape yg bakal melakonkan watak2 dalam novel ni.
Rasenye semua pun dah tau,watak Izzah di lakonkan oleh Maya Karin (my fave actress!I watched almost all her films in movie theatre : Pisau Cukur,Cun,Pontianak Harum,Anak Halal) dan watak Haris oleh Aaron Aziz.
Sangat teruja tau nak g tengok filem ni sampaikan aku sanggup pi tengok sorang2.Yes,call me a loser,but do i care??hahha...Lagi syok layan sorang2,pasal x kan ada org di sebelah yg nak kondemn filem tu tak best atau ape.
Aku tengok on 2nd day of the show.Memang full house la seat.Mujur aku sorang je,so leh la nak nyelit duk mana2 kan.Tu yg best nye.From the start lagi dah,aku dah dapat agak cite ni memang x akan membosankan cam filem Lagenda Budak Setan.Peh,yg tu memang sangat mengecewakan.Pasal aku kurang gemar pelakon yg mainkan watak selepas Ayu kene bedah muka tu.Sangat x secocok watak tu ngan dia.
Memang berendam air mata aku tengok Maya Karin dlm filem ni.Kebanyakkan scene dia sume yg nangis2 nye.Aku pun turut sama sebak.Aku sebak time Haris akhirnye ngaku kat Mak Jah and Pak Dollah yg diorang sebenarnye dah kahwin.Serius sebak.Tak tau nape.
Background music pun sangat mendamaikan n best.Kene je ngan semua scene.Lisa Surihani pun ada berlakon dalam filem ni.Jadi Mila.Aku jarang tengok Lisa berlakon jadi watak antagonis.Tp meyakinkan je lakonan dia.
So thumbs up untuk filem ni.Korang jgn ragu2 nak g tengok.
Btw,balik dari tengok cite ni,aku siap tweet Maya Karin lagi cakap tahniah for the amazing perfomance in ombak Rindu.
Dan jgn jeles,she promptly reply my tweet back!..
Sangat terharu!.

Tetap akan sokong Maya Karin sampai bile2!!!!
tibe kempen kan...hehe...

=)

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...