Showing posts with label friends. Show all posts
Showing posts with label friends. Show all posts

Monday, September 10, 2012

Malacca Trip

Last week aku tak balik Bentong.Pasal dah janji ngan Asma' dan Intan untuk turun Melaka. Diana kawin!

So kitorang buat la plan nak ke sana. Since Intan memang duduk Melaka so dia just tunggu kitorang kat rumah dia. Aku n Mah akan pick up dia. Sampai kat majlis kawin Diana dalam pukul 5 petang. Lambat kan? Pasal aku n Intan kerja pagi Sabtu so terpaksa g kerja dulu. Tu yang aku dari KL ni gerak lambat.

Tapi ok je sampai lambat. Pengantin boleh bagi special treatment kat kitorang. Kebetulan time sampai, Diana dan husband keluar dah untuk outdoor shoot, so kitorang pun melantak la dulu.Lapar gila kot. Memang sengaja tak makan dari pagi just because nak makan lauk kenduri Diana.

Kitorang semua kenal waktu belajar kat UKM dulu. Sesama satu floor kat hostel untuk 2++ tahun. So memang rapat gila la. Banyak kenangan waktu belajar dulu. Dah la sesama masuk ROTU,so lagi la extra kenangan kan. We was soooooo happy for Diana. Dah kawin pun ko wehhh!

with diana.kerusi ada sampai 4 pasal 2 pasangan pengantin yang di raikan pada hari tu.=)


Then,siap-siap jumpe Diana dan wish her congratulations,kitorang pun gerak ke arah rumah Intan semula. Plan malam tu nak makan-makan seafood. Tapi aku pulak je yang gila seafood. Intan dan Mah macam so-so je..so kitorang just lepak kat kedai makan depan Pantai Pengkalan Balak sesambil borak tak hingat dunia! Best kot mengimbau kenangan lalu.Pastu gelak kuat-kuat. Buat macam kedai tu kitorang je pelanggan yang ada.=P

Malam tu tido rumah Intan. Sampai rumah,siap-siap mandi n maseh lagi ada hati nak teruskan agenda bergelak ketawa. Dah lama kot tak gelak besar macam ni. Dulu-dulu time studi memang rutin harian. I miss student life soooo much!

The next day, agendanya just pusing-pusing bandar Tampin,Alor Gajah n Masjid Tanah. Aku pulak nak gunting rambut.Intan bawak ke satu saloon kat bandar Tampin. Gila murah caj potong rambut kat situ walaupun rambut aku medium length.RM7 jeeee!

berlatangbelakangkan halaman rumah intan.=)

mengintai dari tingkap.=p

kami bertiga.=)
Before balik,kitorang sempat lagi buat sesi bergambar bertiga kat halaman rumah Intan. Buat kenangan. Nanti tah bila lagi nak jejakkan kaki ke rumah dia kan.Kena tunggu Intan kawin la pulak.=)





Friday, August 12, 2011

Hari Kesebelas Ramadhan

Salam semua...alhamdulillah..kita semakin menghampiri setengah bulan berpuasa...
Syukur Allah maseh beri kekuatan kepada kita semua untuk menunaikan ibadah ini...

Dan sempena puasa hari yang kesebelas,aku berkesempatan untuk berbuka puasa bersama2 ngan my BFF kat Bangi...
sape lagi kalo bukan Ti dan Zaida...surprisingly dua2 pun dah jadi mak buyung la ni..
congrats to both of them!..
tahun depan makin ramai la anak buah aku..hehe...

sebenarnye plan nak bukak pose reramai bersama2 set2 UKM memang dah lame..
tapi yang free dan berkesempatan untuk datang hanyalah aku,Ti dan Zaida..
org cakap,it's better than nothing kan..
but it's still happening as before eventhough ada 3 org je...
hehe...

kami pakat2 beli barang2 makan kat Bazar Ramadhan Seksyen 1 Bangi,,,
aduh..rindu gile kat bazar ramadhan bangi...
teringat2 lagi kenangan berpuasa kat UKM dulu2..
rasa macam baru je lagi aku tinggalkan alam belajar..
tapi rupenye dah hampir 4 tahun UKM ku tinggalkan..ewah!...

aku dan Zaida makan nasi kerabu akak seksi..
Ti maseh lagi setia ngan Nasi Lemak Ishak...
air lak aku beli air cendol liat..
Zaida dan Ti beli air soya makcik...
ni sume adalah signature dish untuk kami la kalo setiap kali g pasar malam atau bazar...
walaupun 10 kali pusing sekalipun bazar tu...last2 benda2 ni gak yang kami beli..
hahaha....

so pas dah beli2 makanan,,masing2 berkereta masuk lak ke UKM...
budget nak makan di kafe wak KTHO...
sekalinye tutup..
Kafe di Kolej Dato' Onn pun tutup,so kami decide nak makan kat pondok2 yang ada kat sekitar KTHo je..
aduhhh...memang berselera makan...
memang gelak tak hingat...
n i can't remember when was the last time I had such a big laugh like yesterday...
it's so fun to remember back all our memories at UKM and we were so deeply missed each other companies...

siap2 makan..dalam pukul 8 malam,it's time to say goodbye...
rase sekejap je jumpe...
tapi apakan daya...kami dah tak macam dulu..
masing2 dah ade life sendiri..
Ti dah sah2 la kene balik rumah pasal Arif dah siap2 tunggu kat umah..
Zaida pulak wajib la kene balik umah awal..tak elok la kuar lame2 tanpa suami di sisi..
dan aku?..Adam ada futsal,so kene la balik awal gak..kebetulan dia rajin nak follow semalam...
so tak kan tak ikut lak dia g futsal..kecik hati dia lak nanti...

tapi at least,we still had the time to see each other and still cherished all our memories together..
it's more than enough for me...

thanks friends...You Really Make My Day .....


=)

Friday, June 10, 2011

Gambar Yang Mengusik Jiwa

kalo hari jumaat je...mesti hati duk malas2...
ye la..dah hampir nak ke penghujung minggu..
mule la hati tu kan...terfikir nak berhujung minggu je...
tadi pagi..tetengah drive kereta mau ke tempat kerja..
tetibe aku teringat kat satu gambar yang aku suke sangat2...

dari kiri : asma', zaida, diana, zal, wana dan ti
ni la gambar nye..
kitorang waktu ni student UKM..dah final year rase nye time ni..
time tu tengah gile merempit..
so ni adalah muke2 yang ke mane2 naik motor..
tapi aku time ni standard nye membonceng je..
haha..aku tak reti nak bawak moto...

gambar ni di ambil di Putrajaya..
kat Taman Botani..
dulu2 rajin g Putrajaya..pasalnye dekat ngan UKM dan ada macam2 benda boleh buat kat sane..
seriously best gile time ni..
rase free n easy je..
aku dulu takde la stok study hard..
tapi study smart..when comes the time to play..i'll play..
when comes time to study,i'll study tapi selalunye...masa untuk bersantai yang selalu datang..
haha..masa study tak pernah datang (dah diri sendiri pun tak invite masa study...heheh)...

kalo tak silap..kitorang g Putrajaya ni hari Sabtu..kalo tak silap la...
aduh..memang gambar ni aku suke gile la..memang mengusik jiwa..
tengok la senyuman masing2..melebar...
muke ceria je...
rindunyeeeeeeee....

hmmm......

=)

Monday, June 6, 2011

Congrats!

uihhhh...
semalam memang penat la...
dari pagi keluar sampai ke maghrib baru sampai umah semula..
memang jauh gak la nak g ke tempat tu...
but anyway,puas hati pasal dapat memenuhi undangan yang di layangkan..
hehe...

la..ape lagi, undangan majlis perkahwinan laaaa....
kan skang musim cuti sekolah..every weekends je,sabtu dan ahad..dah siap schedule umah orang kawin..
orang kata...time cuti sekolah ni la..ramai yang gantung periuk..surrender tak mo memasak..
ye la..nak memasak pun buat ape...
jiran2 terdekat atau pun sedara mara buat kenduri..
makan kat kenduri la kan..tak gitu?..
hehe...

semalam,undangan sampai dari kawan baik aku...Ti-Indawati (kawan satu skolah di SEMESTA,same2 belajar di matrik Melaka dan unexpectedly, masuk jugak sesama ke UKM dan jadi roomate...!takde sape yang aturkan,kitorang tak sangka lak waktu first day daftar kat UKM,tengok2 roomate rupenye Ti!...memang best la kan..hehe...)

majlis di adakan di Felda Chini 04.first time nak sampai sini..tapi follow je la map Ti bagi..nasib baik very helpful the map...so memang tak sesat..tapi jauh yang amat!...
aku kuar umah kul 9.30pagi (dari Bentong)..then pick up Bib..kire nye dalam pukul 10 pagi la kitorang gerak..
dalam kul 1 tengahari baru sampai...pergh!
sampai2 je..pengantin lelaki belum sampai lagi..
aku pun terus jumpe Ti dalam bilik..alih2 tengok baju kurung aku pakai kaler nye ala2 matching gitu ngan baju pengantin Ti...
trus Ti upkan aku jadi pengapit ..(padahal dah cakap dah ngan sume org,wedding Zaida adalah last aku jadi pengapit..after this,no more..tapi Ti ajak jadi jugak..sian lak ...so tolong la kawan baik..hehe=) )

after pengantin laki dah sampai bagai,aku pun terus cari Bib..sian lak kat dia..duk sensorang..
kami makan2 then pas makan, salam2 Ti dan bergambar..terus balik semula ke Bentong..
cume sempat jumpe Asma' dan Kak Ain je..
zaida dah tak sempat..takut lambat sampai umah dan jalan jem..

but anyway..Ti looks so beautiful yesterday  (aura pengantin)..the food was great dan len dari yang lain...
menu nye : kerang rebus (superb!), rendang daging, pecal dan rojak buah..dessert : cendol..memang superb la menu nye..
kalo tak,selalu bebenar makan lauk redang daging + ayam masak merah..macam dah muak..

me + Ti..cume sempat snap gambar ni je...

anyway..congrats ye Ti + Arif..
semoga berkekalan ke anak cucu dan akhir hayat..
doa2 kan lah kawan baik mu ni pulak akan ikut jejak langkah ko secepat yang boleh...gataiii!..
haha..

=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...