Showing posts with label festival. Show all posts
Showing posts with label festival. Show all posts

Friday, January 18, 2013

Malaysian Food Festival 2013

Malaysia Food Festival – Jan 2013

Jom ramai-ramai pi serbu Malaysian Food Festival 2013 kat MidValley. Since aku adalah rumah berdekatan ngan MidValley,wajib la aku boleh je nak pergi kan.

Setahu aku, kalau Food Festival dia macam ala-ala banyak la booth yang bagi food sampling. Kalo dah semua booth bagi tasting makanan diorang, boleh di katakan kenyang jugak la kan.=P

So moh le kita pi usha apa yang ada kat sana. Jap aku bagi sedikit info pasal festival ni :

The Inuaugual MFF2012 has created history for attracting more than 100 exhibiting companies and about 20,000 visitors with on the spot sales of 6 million and follow up sales of 10 million. MFF2013 will cover 2 halls with more than 6,000 sq.m gross. For more info, please call us @ +603-5636 1788 or enquiries@femsb.com
 
Kalau rasa takde apa nak buat hujung minggu ni,maka boleh lah kita gi melawat festival ni ye.

Jumpa di sana.

=)

Monday, November 12, 2012

Selamat Hari Deepavali

Selamat Menyambut Hari Deepavali kpd semua kaum Hindu di negara kita.

Hari Deepavali juga di panggil Perayaan Cahaya.

Sesiapa yg berkesempatan bolehlah menziarahi kawan² yg beragama Hindu. Untung² dapat makan maruku.

:D


Friday, January 20, 2012

Tahun Naga

aku lahir tahun tikus.timid n humble.hehe.ke ni perasan sendiri je.tahun ni tahun naga.kalo ikutkan cakap Bib,tahun yg baik nak mencari rezeki yg banyak.dia suke la pasal tahun naga tahun dia.dah set dah dalam kepala dia tahun ni nak kumpul duit banyak2.aku akan bagi support kaw2..pasal macam nak pow dia telefon baru satu.haha.

korang nak tau background pasal Chinese New Year ni?aku pun x tau sangat,.tapi tadi terajin nak search kat internet.ni yg aku dapat.


Chinese New Year is the longest and most important celebration in the Chinese calendar. The Chinese year 4710 begins on Jan. 23, 2012.
Chinese months are reckoned by the lunar calendar, with each month beginning on the darkest day. New Year festivities traditionally start on the first day of the month and continue until the fifteenth, when the moon is brightest. In China, people may take weeks of holiday from work to prepare for and celebrate the New Year.
Legend has it that in ancient times, Buddha asked all the animals to meet him on Chinese New Year. Twelve came, and Buddha named a year after each one. He announced that the people born in each animal's year would have some of that animal's personality. Those born in dragon years are innovative, brave, and passionate.
Read more: Chinese New Year: 2012 — Infoplease.com http://www.infoplease.com/spot/chinesenewyear1.html#ixzz1k1ijYV00

korang boleh klik kat link kat atas tu kalo nk tau ngan lebih lanjut.

eh..tadi duk terajin lagi klik info kat wikipedia lak.one of the pasangan yg serasi ngan mereka yg lahir di tahun naga adalah mereka yg lahir di tahun tikus.wah!!tibe rase gembira.is it jodoh?hahaha...

celebration!

so di kesempatan ni,aku nk wish Happy Chinese New Year to all esp my readers.(kot2 la ada yg kaum Cina yg membaca blog aku nih..=)).

dan untuk yg lain.,selamat bercuti panjanggggggg.
aku dpt cuti samapi hari Rabu je.
sebenarnye tunggu nak dpt angpow je nih!
bile boss nak bagi ni?


=)

Saturday, November 5, 2011

Selamat Menyambut Hari Raya AidilAdha

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA KEPADA SEMUA!
KEPADA YANG BALIK KE KAMPUNG..SEMUA SELAMAT PERGI DAN SELAMAT PULANG..
BERHATI-HATI DI JALAN RAYA.

Tuesday, March 8, 2011

Selamat Hari Wanita!


to all my dearest friends,

to all my dearest collegues,

to all my dearest relatives,

to all my dearest neighbours,

to all my dearest WOMEN out there,


wishing all of you :



SELAMAT MENYAMBUT HARI WANITA



semoga kita semua akan berkembang maju seiring dengan perkembangan global masa kini...



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...