Monday, July 9, 2012

Little Cousins


Aku ada seramai 15 orang sepupu kat belah Pahang. Tapi yang sama-sama membesar ngan aku hanya 10 orang. Yang lagi 5 tu semua nya wujud time aku dah besar dan dah habis uni pun. Aku sepupu sulung. So bayangkan lah seramai 14 orang aku nak handle. Takde la handle mana pun but whatever it is, they’ll look up at me la kan.

Yang aku nak cerita ni pasal 5 sepupu aku yang masih lagi kecik-kecik lagi. 3 orang anak Mak Andak dan 2 orang anak Mak Cu aku. Dan seperti biasa di zaman pembesaran mereka-mereka ini, ada terselit seorang je perempuan. Sama macam zaman pembesaran kami-kami dulu. Dalam ramai-ramai tu, hanya 2 org je yang pompuan. Aku and Ila. Yang macam sekarang, hanya Ecah (anak Mak Andak) je yang pompuan nye. Habis la kene buli ngan yang lain.

                  
Ni la budak 5 orang tu. Yang kat belakang sekali tu Faiz. Budak baju hijau rambut cacak dan duduk nampak lutut berdarah tu Thaqif nama nye. Yang sebelahnye tu,yang buat muka budget-budget comeyyyy tu Amsyar namanye. Adik Thaqif. Yang terselit perempuan sorang tu..Ecah namanya. Memang x reti nak senyum la Ecah ni. Yang tetibe kepala pi pusing ke belakang tuh Zahid nama nya.
Ni la 5 orang yang jadi penceria family aku setiap kali family gathering. Tengok kelakuan budak 5 orang ni memang boleh jadi ketawa besar. Ye la, dah lama kami 10 orang x de budak-budak kecik dalam family, sekali lahir lah mereka-mereka ni, memang rasa excited gila..

Setiap sorang ada perangai masing-masing. Tapi yang paling hero..Thaqif n Zahid. Faiz sejak dah besar-besar sikit ni, x sudah tengok cerita kartun kat TV. Siap dah hafal rancangan kartun dia. Kalo kita alih nak tengok cerita lain, mula la dia “Abang bosan la cerita ni”. Haisyyyy…mana tah belajar word ‘bosan’ tu.

Ecah duk berkepit ngan Ira je. Mana kakak sepupunye tu pegi, dia follow je. Amsyar pandai main sendiri. Tapi kuat menjerit. Sepelaung pun boleh dengar lagi suara menjerit dia. Memang nyaring.
Ni la 5 orang yang jadi ‘colours of my life’. Sebulan x jumpe budak kecik 5 orang nih, rasa rindu sangat-sangat. Mujur la Bentong-KL x jauh mana . Dapat la at least 2 minggu sekali kitorang gathering reramai kat rumah Janda Baik.

=)

No comments:

Post a Comment

moh share idea kat sini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...